Författare Ämne: 75313 Star Wars Ultimate Collector Series AT-AT  (läst 1851 gånger)

Utloggad Larry Lars

• Betalande medlem 2022
  • *
  • Antal inlägg: 1 399
75313 Star Wars Ultimate Collector Series AT-AT
« skrivet: 11 november 2021 kl. 11:21 »
Star Wars Ultimate Collector Series 75313 (Brickset) AT-AT

Detta set ser onekligen stort och imponerande ut.

Jag tycker de ser ut att ha lyckats riktigt bra den här gången. Själv gillar särskilt jag balansen mellan studs och släta ytor.

Recension hos The Brothers Brick
« Senast ändrad: 11 november 2021 kl. 11:44 av Larry Lars »
Kolla gärna in mina byggen på Flickr!

Utloggad Skafte

• Betalande medlem 2022
  • *
  • Regionsansvarig Gotland
  • Antal inlägg: 5 709
SV: 75313 Star Wars Ultimate Collector Series AT-AT
« Svar #1 skrivet: 11 november 2021 kl. 11:59 »
Jag har väntat på den här sedan Norrköping 2013, där Ras och Mechamike visade upp sin. Innan det trodde jag inte att det skulle gå att göra en i minifigskala.

Släppdagsköp!

Utloggad JonKlarstrom

• Betalande medlem 2022
  • *
  • Behöver en Tardis som Legorum.
  • Antal inlägg: 517
    • Flickr men inget där än.
« Svar #2 skrivet: 11 november 2021 kl. 22:35 »
Jag försöker lista ut hur jag ska kunna köpa falken. Så kommer det ena efter det andra i en strid ström. FattigJon är visserligen relativt, men mest beror det på att jag inte betalar för boende. O en modulhus o lite reasaker här o där, men att byta hela två års konsumtion mot falken är inte roligt.

Har en rad lotto onsdag, en lotto lördag o en eurolotto. Men spelgudarna är inte med mig. Samtidigt läser jag kursen global ekonomi och lokal utveckling. Det är en hel del av begreppet social, kultur, konsumtion, och marknadsföring.

Men gjorde en liten stop motion, för släpa fram mitt osorterade lego åt en gosse på besök. Men känner mig som Benny i huvudet, spaceship spaceship spaceship... that hunk of junk spaceship.

https://www.instagram.com/tv/CWG91FSDsSu/?utm_source=ig_web_copy_link

Är inte ett dugg fyndig idag.

Utloggad mechamike

• Betalande medlem 2022
  • *
  • Mikael Johansson
  • Antal inlägg: 8 504
« Svar #3 skrivet: 12 november 2021 kl. 07:54 »
Kul att dem kom till slut och den ser ju riktigt bra ut.. Det har ju florerat rykten länge kring denna och redan när jag var ambassadör fick jag lite kryptiska hintar om att den faktiskt var inplanerad.

Jag vågade väl inte hoppas på en då för insåg att det saknades en del bitar för att få till en konsumentvariant efter att jag och Ras74 micklat ihop vår.. Just benen är ju ett problematiskt område med att få till något stadigt och samtidigt justerbart .

Det här kommer bli smärtsamt för plånboken..

Utloggad Ras 74

• Antal inlägg: 4 229
« Svar #4 skrivet: 12 november 2021 kl. 15:55 »
Jag tror jag är kär <3

Hade varit kul med släppdagsköp, men tror inte att det kommer bli så... Men köp kommer det bli.
Julklapp till mig själv.
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

Utloggad Skafte

• Betalande medlem 2022
  • *
  • Regionsansvarig Gotland
  • Antal inlägg: 5 709
« Svar #5 skrivet: 12 november 2021 kl. 16:44 »
Jag tror jag är kär <3

Hade varit kul med släppdagsköp, men tror inte att det kommer bli så... Men köp kommer det bli.
Julklapp till mig själv.

Ras! Var har du varit!? Saknar dig i Swebrick!  :-*

Utloggad lindyhep

• Betalande medlem 2022
  • *
  • Antal inlägg: 2 798
« Svar #6 skrivet: 12 november 2021 kl. 18:47 »
Jag tror jag är kär <3

Julklapp till mig själv.

Vad gör du nu för tiden? Varför hör du aldrig av dig? Det var alldeles för längesen vi sågs!

(Tack för upplägget Skafte, fråga gärna Ras nån gång vid tillfälle, och förlåt för en förhoppningsvis bara partiell trådkapning.)

Utloggad Ras 74

• Antal inlägg: 4 229
« Svar #7 skrivet: 29 november 2021 kl. 06:21 »
Jag tror jag är kär <3

Julklapp till mig själv.

Vad gör du nu för tiden? Varför hör du aldrig av dig? Det var alldeles för längesen vi sågs!

(Tack för upplägget Skafte, fråga gärna Ras nån gång vid tillfälle, och förlåt för en förhoppningsvis bara partiell trådkapning.)

Tack Skafte! Jag har saknat er med. FYI, det blev "släppdagsköp"  ;)

Hepp-Hepp,  ;) ;D Två ord, just crazy!
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

Utloggad o0ger

• Betalande medlem 2022
  • *
  • Antal inlägg: 6 546
    • Flickr
« Svar #8 skrivet: 30 november 2021 kl. 13:10 »
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Utloggad pehter aka ibbe

• Betalande medlem 2022
  • *
  • Antal inlägg: 1 292
    • Flickr
« Svar #9 skrivet: 30 november 2021 kl. 13:35 »
Detta gjorde mig lite besviken faktiskt: https://brickset.com/article/67650/lego-is-now-designing-sets-that-can-t-be-taken-apart

Var tvungen och testa och det går plocka isär utan vassa redskap.

Det finns lite glapp så går att trycka axeln fram och tillbaka så att den platta änden av axeln sticker ut lite och det är tillräckligt att få under nageln.
Det krävs att axeln är platt så det finns något att greppa, ersätts axeln i beskrivningen med en standard axel så krävs verktyg.

Funkar inte för nagelbitare  ;D

Instruktioner till en del av mina byggen.   Flickr

Utloggad AndersI

• Betalande medlem 2022
  • *
  • Detta är inte en Legobit
  • Antal inlägg: 6 367
    • BlockCAD
« Svar #10 skrivet: 30 november 2021 kl. 13:43 »
Detta gjorde mig lite besviken faktiskt: https://brickset.com/article/67650/lego-is-now-designing-sets-that-can-t-be-taken-apart

Fanns det inte en sub-assembly med liknande problem i rymdfärjan 8480 (Brickset) från 1996? Jag har för mig att jag fick ta till en stoppnål för att få isär den. En Technic frame inblandad där också.

Edit: En snabb sökning på lugnet.com gav seten 8480 (Brickset), 8448 (Brickset), 8458 (Brickset) som exempel på set som har bitkombinationer som är "nearly impossible to disassemble".

https://news.lugnet.com/?q=%22Impossible+to+disassemble%22&s=r
« Senast ändrad: 30 november 2021 kl. 13:55 av AndersI »

Utloggad o0ger

• Betalande medlem 2022
  • *
  • Antal inlägg: 6 546
    • Flickr
« Svar #11 skrivet: 18 december 2021 kl. 16:02 »
Nu har LEGO publicerat en film där man går igenom hur man gör för att ta isär bygget. :)

Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!