Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC] Winter is coming!

Startat av Svartkrut, 23 oktober 2021 kl. 17:19

Föregående ämne - Nästa ämne

Svartkrut

Har i många år velat bygga något från Game of Thrones, men har haft svårt att välja vad. Var inte så sugen på ett nytt gigantiskt projekt som skulle ta år att  bygga även om det vore coolt med en gigantisk borg. Fick bli en mindre scen från gudaskogen i Winterfell. 64x64 studs.






















Clarmo

Snyggt!! Härliga färger och jag tycker hela scenen ser levande ut  :)


Classus

Grymt snyggt byggt! Finns det något flexibelt element inuti grenarna eller är det flera kortare element inuti för att stabilisera?

ColA


swemixon


Svartkrut

Tackar!   ;D

Det är långa hoses inuti de böjda grenarna.

Bokeslundsparken

Game of thrones har jag inte sett men gillar bygget ändå.
Härlig färgblandning!

Anders67

Nice, det magiska trädet - känns väldigt troget serien - mystiskt och konstigt, känns som luften står stilla där och även vattnet ligger stilla.

Svartkrut

Citat från: Bokeslundsparken skrivet 27 oktober 2021 kl. 17:28
Game of thrones har jag inte sett men gillar bygget ändå.
Härlig färgblandning!
Tackar! Kul när ett bygge kan uppskattas även om man inte känner till referensen.
Citat från: Anders67 skrivet 28 oktober 2021 kl. 20:55
Nice, det magiska trädet - känns väldigt troget serien - mystiskt och konstigt, känns som luften står stilla där och även vattnet ligger stilla.
Tack så mycket. Tycker gudaskogen är väldigt magisk i serien och det var kul att försöka återskapa en liten del av det.

Hannamalia

Citat från: Svartkrut skrivet 25 oktober 2021 kl. 20:27
Tackar!   ;D

Det är långa hoses inuti de böjda grenarna.

Gillar denna teknik för att få till böjda grenar - måste testas i nästa trädbygge.  :)

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.