Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Studbringers S@H

Startat av studbringer, 23 Januari 2011 kl. 18:25

Föregående ämne - Nästa ämne

studbringer

Trodde jag skulle hinna få semester innan nyheterna dök upp men ikke då :P

Alla nya Technicset tillgängliga NU går bra att beställa dessa oxå fram tillochmed 30:e Juni :D

9393 - Traktor - 299:-
9396 - Helikopter - 899:-
9398 - 4WD - 1699:-

Tänk på att 9398 inte släpps förrän i Augusti... vem vill inte vara först med att få pilla på å provköra nya motorn lååångt före alla andra ?! ;D

9396 går dessutom den att motorisera ;), kommer uppdatera här med priser, bilder och info så snart som möjligt !!!

/Studbringer - "först med det senaste" 8) GLAD MIDSOMMAR !!!

edit pga: la till priser

de Gothia

Hej Studis! Det verkar krångla med PM för jag har skickat tre PM till dig nu utan svar. Tänkte höra om du fått pengarna, betalade in förra torsdagen. När skickas mina LOTR set?

Tobbe Arnesson

Citat från: de Gothia skrivet 28 Juni 2012 kl. 08:39Det verkar krångla med PM för jag har skickat tre PM till dig nu utan svar.

Det var en snäll slutsats.  ::)
Blogg: Robotkampen

Carl T

Citat från: Tobbe Arnesson skrivet 28 Juni 2012 kl. 09:37
Citat från: de Gothia skrivet 28 Juni 2012 kl. 08:39Det verkar krångla med PM för jag har skickat tre PM till dig nu utan svar.

Det var en snäll slutsats.  ::)

Och ett bra exempel på hur man skall hantera kommunikationsproblem i den digitala eran. :)

Ett klar sämre exempel, från en person som många nog skulle beskriva som rättshaverist, fann jag i ett på usenet citerat mail (som inte hade något med mig att göra):
CitatDate: Wed, 03 Dec 2003 14:55:49 +0100

Hi ***,
I have asked you questions (24/11 2003). Why have you not answered at all? I have sent the letter both by e-mail and fax so it should have reached you. I have fax receipts.
När jag plockade isär bitar lärde jag mig att reddish brown tar allting bokstavligt.

Gray

de Gothia kanske borde prova att skicka fax till studbringer. ;D

Tobbe Arnesson

Röksignaler är underskattat. Glömt inte brevduvorna!
Blogg: Robotkampen

Carl T

Citat från: Tobbe Arnesson skrivet 28 Juni 2012 kl. 14:29
Röksignaler är underskattat. Glömt inte brevduvorna!

De har en tendens att explodera.
När jag plockade isär bitar lärde jag mig att reddish brown tar allting bokstavligt.

de Gothia

Nu har jag mailat med. Hoppas han ser det nånstans...

de Gothia

Dubbelpost men det får vara okej tycker jag! :)

Studis har hört av sig! Jag kommer få mina set redan imorgon så jag är nöjd! ;D Han har tydligen mer att göra under sin semester än vad jag har!  :P

studbringer

Som Tobbe säger så är helt klart röksignaler grovt underskattat... har vi inte alla trasiga, gulnande, spruckna och rent allmänt krassa bitar vi kan få fyr på likt en vårdkase :D så bra rökutveckling det blir av att elda plast dessutom :P så giftigt men ack så tjockt, då ser jag ju signalerna var ni än befinner er i detta avlånga land ;)

Jag har tyvärr ingen surfplatta hängandes under hakan likt en haklapp och heller ingen smart telefon med surf så när det kommer till den ANALOGA delen av världen (ta emot, skicka... packa, fixa med papper mm mm) så måste jag tyvärr lämna den digitala världen ett tag därav kan det dröja med PM och uppdateringar tyvärr men en är heller inte mer än människa hoppas jag iaf

Med det vill jag inte stöta mig på något sätt eller anklaga någon men bara så ni alla vet läser jag era PM och era inlägg, men dock prioteras packning och utskick av era kära set så ni ska få dom så fort som möjligt... att det sedan tar tid är upp till fraktbolagen både hit till mig och till er, som sagt det finns en analog värld därute oxå tro det eller ej :)

Alla set som kommer in till mig går iväg samma dag om inte så kan det vara så att större kvanititeter skickas till mig i flera kollin och då måste jag vänta in resterande för att dels komplettera upp och dessutom ha en chans att kunna packa alla era set så effektivt som möjligt (och utan skador som följd givetvis)

I de Gothias fall så köpte han Lord of the Rings set som jag hade över på lager :o och givetvis skickade jag direkt efter han betalt, imorgon är han en lyckans man ;D

På tal om imorgon, kika gärna in i tråden här då för det kommer komma upp bilder som iaf en del kommer bli smått lyriska över :P vad för bilder ?! Ja kika in imorgon så får ni se med egna ögon !!! Mer kan jag inte säga... hemligt ;)

studbringer

Bilder som utlovat... inga mer hemligheter :) bilder talar ju alltid sitt tydliga språk så låter dom tala för sig själva :P

9396 - Helikopter

9398 - 4x4

Bonus bilder... OBS! Ny mottagare, märk att det står V2 på den :P undrar dock vad skillnaden är ?!

Nya Servomotorn... mumsfillibaba :D

Till slut den nya L motorn, samma varvtal som M motorn men tydligen 50% mer kraft  8)

Håll tillgodo och behöver du någon av dom så e det bara att PM:a ;)
/Studbringer

Carl T

Tobbe gav oss en tillsägelse när vi skräpade ner i en annan tråd så för att fortsätta diskussionen därifrån här:

Hur är det med pris och tillgänglighet på spöket, ?

tokumei

Citat från: Carl T skrivet 06 Juli 2012 kl. 11:04
Tobbe gav oss en tillsägelse när vi skräpade ner i en annan tråd så för att fortsätta diskussionen därifrån här:

Hur är det med pris och tillgänglighet på spöket, ?
Även jag är intresserad!  :)

studbringer

Ja ni fattar grejjen, Studbringer har en hel del här nu till sina kära med(swe)brickare... ;) PM:a mig vad ni behöver (1, 2, 3... 9st mystery = oöppnade eller öppnade ?!, komplett serie 9st eller kanske 2 hela serier...? ja vad ni nu kan tänkas behöva) :P

Väljer du mystery så kan det bli dubletter då jag inte klämmer... väljer du en hel serie så kläms det och kikas på "duttar" så du får alla 9 olika så klart :)

Jag är ingen mästerklämmare men börjar få in tekniken nu efter att ha klämt mig fram på en hel del påsar :D jag verifierar dessutom med "dutt" karta så det ska nog gå bra... hehe

eder
/Ringbudster

Skafte