Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[WIP] Ren castle

Startat av darthemil83, 10 Oktober 2021 kl. 22:47

Föregående ämne - Nästa ämne

ColA

Mäktigt Emil  :)

God jul!

Jesperrydhog

Ja Riktig god jul.

darthemil83

Idag skall denna modulen plockas ner och anpassas till den nya borgen. Detta var mitt första medeltida bygge som jag gjorde för nästan 2 år sedan eller mer. Ny erfarenhet och nya bitar finns att tillgå.

Klas Almqvist

Har man inget å göra så fixar man det lätt, att få fulla händer!

maltMAN

Grymt Emil. Det ser man fram emot att se i Hholm  :D

mrlind

Ett sådant häftigt projekt du håller på med och så storslaget. Det ska bli spännande att se det live på klossfestivalen.
Have a great build day!
Instagram Flickr

darthemil83

Citat från: mrlind skrivet 24 Februari 2022 kl. 06:46
Ett sådant häftigt projekt du håller på med och så storslaget. Det ska bli spännande att se det live på klossfestivalen.
Tack så mycket. Det är ett spännande projekt för mig. jag får skapa det jag drömde om som barn när jag lekte med mina riddare. Klossfestivalen kommer jag nog inte deltaga på men vårt stora event i Hässleholm kommer jag vara på och då skall detta ha premiär. Mvh Emil

darthemil83

Äntligen klar !! En sak är säker vill man se vita blommor skall man komma till Hässleholm. Jag bjuder inte på så många bilder nu då jag vill att ni skall se det på plats.

Joacim

Men, men vi som inte har möjlighet att ta oss till Hässleholm då? :o ::) Kommer det fler chanser?

Bokeslundsparken

Så maffigt! Ska bli väldigt kul att se bygget live!
In vino veritas.

darthemil83

Citat från: Joacim skrivet 27 Mars 2022 kl. 20:15
Men, men vi som inte har möjlighet att ta oss till Hässleholm då? :o ::) Kommer det fler chanser?
Det kommer upp bilder efter eventet. Sen blir det säkert någon mer utställning framöver. Jag är inbokad på Lego World i Köpenhamn.

Gideon

Ska bli riktigt kul att få kika på detta om några dagar!

(När jag såg thumbnail på denna bild trodde jag först att det var ett "officiellt presentationsfoto" du hade gjort med blå himmel och moln mm bakom  ;D )
Regionansvarig Gävle-Dala
Flickr   Instagram

darthemil83

Citat från: Gideon skrivet 27 Mars 2022 kl. 23:39
Ska bli riktigt kul att få kika på detta om några dagar!

(När jag såg thumbnail på denna bild trodde jag först att det var ett "officiellt presentationsfoto" du hade gjort med blå himmel och moln mm bakom  ;D )

ja det ser så ut faktiskt. Tyvärr har jag ingen möjlighet att ta bra bilder på det. Det är synd. Det täcker ca 30% av min boyta.

Gideon

Kan vara läge att ta bilder på det i utställningshallen då om det är någorlunda bra ljus?
Bakgrund går alltid att retuschera bort (även om det är mycket mer jobb om den är "stökig" än om den är enfärgad :P )

Hugg tag i mig nån gång under helgen när det är i färdigmonterat skick men inte allt för mycket (eller inget) folk runtomkring så kan jag knäppa några kort åt dig i alla fall.
Regionansvarig Gävle-Dala
Flickr   Instagram

darthemil83

Citat från: Gideon skrivet 28 Mars 2022 kl. 15:43
Kan vara läge att ta bilder på det i utställningshallen då om det är någorlunda bra ljus?
Bakgrund går alltid att retuschera bort (även om det är mycket mer jobb om den är "stökig" än om den är enfärgad :P )

Hugg tag i mig nån gång under helgen när det är i färdigmonterat skick men inte allt för mycket (eller inget) folk runtomkring så kan jag knäppa några kort åt dig i alla fall.
Tack snälla du ! Det får du gärna göra. Vi kan ju ta det på kvällen efter vi stängt . Tack Jonas .