LEGO-tips på europeiska Amazon

Startat av Ras 74, 13 Januari 2011 kl. 09:59

Föregående ämne - Nästa ämne

Gray

Amazon UK säljer The Batcave för £54.99. Inget vrålbilligt pris (21% rabatt) men bra mycket billigare än de 1000:- settet kostar hos svenska S@H.

Carl T

Jag noterade just att X-Large baseplate (48x48) är nere i sitt lägsta pris. Tar man tre så kommer man upp i beloppet som krävs för gratis frakt, och då kostar de rätt exakt 100 kr/st med moms och aktuell växelkurs. Inte fantastiskt, men det verkar vara svårt att hitta dem till bättre pris.

Edit: länkfel
När jag plockade isär bitar lärde jag mig att reddish brown tar allting bokstavligt.

Brickchaser

Såg att (The batcave) sänkts till £49.99.

Swe_mckvack

NXT 2.0 kostar nu endast 172£ = ~1950kr. Det är ju ett riktigt bra pris!!

Tommy_la

Gröna basplattor är nere i 5 pund på brittiska Amazon. Det är rätt bra pris, men ännu bättre pris är att köpa ett Minotaurusspel för 8 pund, för då får man förutom en grön basplatta, 224 bitar att bygga med.

http://www.amazon.co.uk/gp/product/B001U3Y5WK/ref=as_li_ss_tl?ie=UTF8&tag=bargainwatch-21&linkCode=as2&camp=1634&creative=19450&creativeASIN=B001U3Y5WK
Min bricklinkbutik "Tommy's Store":
http://www.bricklink.com/store.asp?p=tommy_la

micke

Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

KalleMannen83

När jag kollade länken för dödsstjärnan står det 395 euro?

Och hur funkar det med att beställa från Italien.Vad blir totalpriset inkl. frakt och alla skatter då (om den nu kostar 305 som det påstås)?
Går det att lita på att man får varan från Italien smärtfritt?

lindyhep

Citat från: KalleMannen83 skrivet 01 Juli 2012 kl. 23:43
När jag kollade länken för dödsstjärnan står det 395 euro?

Och hur funkar det med att beställa från Italien.Vad blir totalpriset inkl. frakt och alla skatter då (om den nu kostar 305 som det påstås)?
Går det att lita på att man får varan från Italien smärtfritt?

305 gällde nog igår. Ett tag. Det går upp och ibland ner. Du kan klicka dig fram till näst sista steget i beställningen för att se vad priset landar på totalt. I euro iaf. (Vet inte hur det är med växelkursen -  på franska Amazon fick jag frågan om jag ville ha fast växelkurs eller den kurs som gällde just när mitt kort debiterades.)

Tommy_la

På Amazon ändras priserna konstant, ibland flera gånger om dagen på samma vara. Tyvärr missade du tåget denna gång.

Jag har köpt från brittiska, franska, tyska och italienska Amazon. Det enda som skiljer är att man vanligtvis slipper fraktkostnad från brittiska Amazon. Själva varan behöver däremot inte skeppas från landet som sajten är kopplad till. Två av mina senaste beställningar från brittiska Amazon har en fransk returaddress på kartongen.

Man ser fraktkostnaden på sista sidan innan man bekräftar beställningen. Vad fraktkostnaden skulle bli på en dödsstjärna vet jag inte, en hundralapp kanske? Några fler avgifter tillkommer inte.
Min bricklinkbutik "Tommy's Store":
http://www.bricklink.com/store.asp?p=tommy_la

KalleMannen83

Okej, tack för tipsen.
Vad konstigt att priset kan ändras så mycket upp och ner på en enda dag.
Så det enda som tillkommer är frakten (om man inte beställer från brittiska amazon)?
I någon annan tråd har jag för mig att det tillkom lite skatt eftersom Sverige och Storbritannien har olika moms-satser, men det var kanske fel?
Aja man får vara snabbt framme helt enkelt :)