LEGO-tips på europeiska Amazon

Startat av Ras 74, 13 Januari 2011 kl. 09:59

Föregående ämne - Nästa ämne

shiftaltcmd

Citat från: KalleMannen83 skrivet 02 Juli 2012 kl. 19:33
I någon annan tråd har jag för mig att det tillkom lite skatt eftersom Sverige och Storbritannien har olika moms-satser, men det var kanske fel?

Nejdå, du har helt rätt. Storbrittanien har något lägre moms än Sverige. Så skillnaden plussas på. Ingen dramatisk skillnad men lite mer blir det.

Art Vandelay

för cirka 1650:- inklusive frakt på spanska Amazon

KalleMannen83

Oj, nu är dödsstjärnan tillgänglig igen alltså. :)
Hur gör man för att beställa på den italienska sidan?
Jag förstår inte hur man ändrar språket på själva sidan så det blir på engelska istället?
Som det är nu är jag rädd att det blir fel eftersom jag får gissa vad jag ska fylla i.

Går det att få fri frakt också från Italien (precis som från England)?

Tillkommer det någon ytterligare kostnad som skattepåslag eller annat när man köper från italien? Hur mycket blir påslaget ungefär isåfall?

Är det någon annan nackdel/saker att tänka på att beställa från Italien?
Det är väl samma lego i och exakt samma instruktioner som hemma?
Det står väl på engelska antar jag också :)

TheFritz

Citat från: KalleMannen83 skrivet 08 Juli 2012 kl. 20:33
Oj, nu är dödsstjärnan tillgänglig igen alltså. :)
Hur gör man för att beställa på den italienska sidan?
Jag förstår inte hur man ändrar språket på själva sidan så det blir på engelska istället?
Som det är nu är jag rädd att det blir fel eftersom jag får gissa vad jag ska fylla i.

Går det att få fri frakt också från Italien (precis som från England)?

Tillkommer det någon ytterligare kostnad som skattepåslag eller annat när man köper från italien? Hur mycket blir påslaget ungefär isåfall?

Är det någon annan nackdel/saker att tänka på att beställa från Italien?
Det är väl samma lego i och exakt samma instruktioner som hemma?
Det står väl på engelska antar jag också :)

Jag har beställt därifrån förut. Första gången hade jag den engelska sidan uppe samtidigt och klickade mig vidare genom att läsa på den, då de ser exakt likadana ut fast olika språk. På sista sidan ser du totalkostnaden efter det tillkommer inga extra avgifter. Den kommer kosta dig €353 inkl. frakt (typ 3045kr).

Pekblom

Citat från: Tommy_la skrivet 06 Juli 2012 kl. 13:48
Nu är dödsstjärnan nere på 305€ igen på italienska Amazon.
tusen tack Tommy_la för tipset.

Det exakta priset hemma innanför dörren blev 3.130kr

SuperMario

Har det varit gratis frakt från italienska Amazon tidigare?
Det är inte gratis längre i alla fall.
"La spedizione gratuita è limitata all'Italia, alla Repubblica di San Marino, a Città del Vaticano e alla Svizzera."

Skafte

Vatikanstaten köper nog allt sitt LEGO därifrån.

Stigge72

Pekblom

10212 Imperial Shuttle för 2000skr. bör vara ett bra pris? har inte hålt koll på prissvängningarna men det tror jag är ett bra pris?

AMAZON.IT 186,51 euro + skatter avgifter frakt osv.. 212,52 euro vilket bör vara under 2000SKr?

http://www.amazon.it/LEGO-Star-Wars-10212-Imperial/dp/B0041I0N9A/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1342475458&sr=8-1

Tommy_la

5771 Creator Hillside House gjorde idag ett dyk till £33,35 (-£16,24). För dom som gillar att bygga stad är det ett prisvärt "parts pack":

http://www.amazon.co.uk/gp/product/B004OT2QM8/ref=as_li_ss_tl?ie=UTF8&tag=bargainwatch-21&linkCode=as2&camp=1634&creative=19450&creativeASIN=B004OT2QM8
Min bricklinkbutik "Tommy's Store":
http://www.bricklink.com/store.asp?p=tommy_la

Pekblom

Citat från: Pekblom skrivet 16 Juli 2012 kl. 23:52
10212 Imperial Shuttle för 2000skr. bör vara ett bra pris? har inte hålt koll på prissvängningarna men det tror jag är ett bra pris?
AMAZON.IT 186,51 euro + skatter avgifter frakt osv.. vilket bör vara under 2000SKr?
http://www.amazon.it/LEGO-Star-Wars-10212-Imperial/dp/B0041I0N9A/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1342475458&sr=8-1
exakta priset blev 1.861,14 tycker jag va bra  :D

micke

Ett riktigt bra pris, väldigt nära det amerikanska priset
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

Pekblom

Förra julens Winter Village Post Office 10222 för 48EUR på Italienska Amazon.
(Även den finns billigare i USA. Men alla kanske inte kan åka dit och har tröttnat på obehaglig tull överraskningar)

10222 på amazon.it