Bricklink - Samlingstråd för Bra/Dåliga butiker.

Startat av Ras 74, 22 Januari 2011 kl. 22:43

Föregående ämne - Nästa ämne

CopMike

Helt klart en bra svensk butik både för bitarna/snabbheten men också potential för filatelister ;D!

CopMike

Och en order till ;D!

andreaseldh

Är på jakt efter gummibandet x1106, men tyvärr verkar alltför många bara bry sig om färgen.

Första butiken levererade x89. Jag bestämde mig för att behålla dom, men fick trevligt nog fraktkostnaden ersatt eftersom ordern endast var detta band i två exemplar.

I den andra butiken var jag femte kunden någonsin, så jag klickade "Completed" utan att tala om att det egentligen var x89 även denna gång.

Nu har jag köpt . Hoppas jag slipper ångra mig för att jag valde icke spårbart för c:a 50 kr, istället för spårbart för c:a 200.

matgri

Citat från: CopMike skrivet 25 Februari 2025 kl. 07:52Helt klart en bra svensk butik både för bitarna/snabbheten men också potential för filatelister ;D!

Påminner om när man i årskurs sju praoade på posten och fick in ett A4-kuvert full med 5-öresfrimärken både på fram och baksidan.
Detta var ju på dinosauriernas tid när mobiltefoner med kamera inte fanns. Så tyvärr har jag ingen bild.

Vanderry

Jag skulle vilja varna för The Vault (https://www.bricklink.com/store/home.page?p=Pazzo) som försökte sälja på mig två sorters dyra klossar i påstått nyskick, som sen visade sig vara både smutsiga, spruckna och ha "skuggor" från bitar som suttit där en längre tid. Butiken har förrädiskt bra feedback, kanske pga såna som jag som inte vill riskera hämnd-feedback.

När allt var sagt och gjort så fick jag göra en retur och kompenserades för den, men förutom den falska rubriceringen så fick jag även be särskilt om pengarna för returfrakten. Svaren var trevliga ungefär varannan gång, så vem vet om det var bara en person bakom spakarna.

Jag har annars upplevt som många andra här att tysklands butiker håller en hög standard. De rår dock inte på våra egna @ColA och @Klas Almqvist. Kudos till er! 👏

Magnus den store

Min namne stänger butiken. MagicMagnus kungörelse.

CitatHi BrickLink community!
Sadly it's true, Magic Magnus is closing its BL store after 19.04.2026 CET!

After over 20 years of BL membership and 19 years of selling, we now need to
close.

Placed (and then paid) orders till right before the end, will still leave normally,
I promise! We try to sell off as much as possible, but if you are interested
in our remaining stock afterwards, feel free to contact me. Also shelves and
boxes etc. are available.

I want to thank the greatest community in which I have ever sold online. We practically
never had any problems with unjustified buyer complaints and the like. That made
selling on BL a real joy. I know this is by far not everywhere the case!

I hope you can get your bricks needs met from other sellers from now on!

Kind regards and Good Bye!

Magnus

https://www.bricklink.com/message.asp?ID=1539593
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!