Lego Mountain Bikes o andra Cyklar (utbrutet ur klistermärken på dina modeller?)

Startat av Tobbe Arnesson, 19 Januari 2011 kl. 16:28

Föregående ämne - Nästa ämne

Tobbe Arnesson

Skrytsson, nu är du skyldig mig ~160,- då jag blev "tvungen" att köpa ett MISB 1198-1 Service Team - 2 Bikers with Service Tools (finns lite billigare i andra butiker men jag höll redan på med en order).  :P

Klistermärkena spelar ingen roll, den ska förbli MISB (om inte posthanteringen plattar till kartongen).
Blogg: Robotkampen

Skrytsson

Citat från: Tobbe Arnesson skrivet 19 Januari 2011 kl. 16:28
Skrytsson, nu är du skyldig mig ~160,- då jag blev "tvungen" att köpa ett MISB 1198-1 Service Team - 2 Bikers with Service Tools

Haha. Kände du inte till Tour de France-seten sen tidigare?  ;)
Jag vill ha de rosa cyklarna, får se om jag köper några.

Citat från: Ras 74 skrivet 19 Januari 2011 kl. 15:52
Ja. Fast det där är promoset. Vad jag menade var på ALLA vanliga figs som vi får med våra set
som vi köper nu idag.

Jo, fast t ex här: http://www.bricklink.com/catalogItemInv.asp?S=3404-1 följer det också med klistermärken. Man kan visserligen välja att inte sätta på dem utan större "skada", men det är ju fortfarande stickers som är tänkta att sitta på figurer.

Tobbe Arnesson

Citat från: Skrytsson skrivet 19 Januari 2011 kl. 17:18Haha. Kände du inte till Tour de France-seten sen tidigare?  ;)

Om jag vetat om dem sedan tidigare så har jag glömt dem, men det känns lite vagt bekant. Det är ju några år sedan de kom nu men jag var både AFOL och cyklist även på den tiden.

Tänk om nu dessa kunde bli verklighet och inte bara en 3D-konstnärs drömmar:

Etzel

Citat från: Tobbe Arnesson skrivet 19 Januari 2011 kl. 16:28
Skrytsson, nu är du skyldig mig ~160,- då jag blev "tvungen" att köpa ett MISB 1198-1 Service Team - 2 Bikers with Service Tools (finns lite billigare i andra butiker men jag höll redan på med en order).  :P

Klistermärkena spelar ingen roll, den ska förbli MISB (om inte posthanteringen plattar till kartongen).
Oj, de var ju inte så dyra faktiskt. Trodde de var några jätte-obskyra promo-set som aldrig sett dagens ljus i civiliserade länder och som gick för över 500 spänn som billigast  :P Får hålla utkik efter dem i fortsättningen.

Goldmember

Citat från: Tobbe Arnesson skrivet 19 Januari 2011 kl. 18:53
Citat från: Skrytsson skrivet 19 Januari 2011 kl. 17:18Haha. Kände du inte till Tour de France-seten sen tidigare?  ;)

Om jag vetat om dem sedan tidigare så har jag glömt dem, men det känns lite vagt bekant. Det är ju några år sedan de kom nu men jag var både AFOL och cyklist även på den tiden.

Tänk om nu dessa kunde bli verklighet och inte bara en 3D-konstnärs drömmar:

Har du gjort den där bilden?? grymt cool cykel och figsen är riktigt fina också.

Ras 74

Get my point Skrytsson *himmlar med ögonen*  ;)

Riktigt cool Mountainbike du hittat Tobbe!
Den hade jag inte tvivlat en sekund på att köpa ett gäng av kan jag säga.

Köpte förövrigt också det där jäkla setet med de rosa cyklarna  >:(   :D
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

Skrytsson

Citat från: Ras 74 skrivet 19 Januari 2011 kl. 22:46
Köpte förövrigt också det där jäkla setet med de rosa cyklarna  >:(   :D

Oops, man kanske skulle hänga på innan det gått upp för BL-säljarna att det finns en stor efterfrågan bland en massa svenskar och de chockhöjer priserna på marknaden.

Jag antar att ni båda handlade från holländska "The Vault". Hur mycket tar de i frakt för det?  :P

Tobbe Arnesson

1199 har fem rosa cyklar, om det är de man är ute efter.

Handlade från "The Vault" men det var bitar jag var ute efter när jag fick syn på setet, €13 blev frakten.

Goldmember: They are made by James Dick (fantastiskt namn, blev tvungen att skriva på utrikiska): http://jamesdick.co.uk/?p=148

Finns en artikel om hur han gjort dem här: http://www.pinkbike.com/news/sam-hill-lego-2009.html

mechamike

Bröt ut det här så ni kan fortsätta utan att behöva fundera på stickers  ;)

Mvh Micke Moderator
?

Tobbe Arnesson

Citat från: mechamike skrivet 20 Januari 2011 kl. 12:42
Bröt ut det här så ni kan fortsätta utan att behöva fundera på stickers  ;)

Tack Micke, tror ibland du har det värre än de flesta anställda på landets förskolor.  ;)

Skrytsson

Citat från: Tobbe Arnesson skrivet 20 Januari 2011 kl. 08:20
€13 blev frakten.

Fy vad dyrt. Och jag som betalade 19,5 EUR för att få hem Green Grocer från Holland.

Tobbe Arnesson

Citat från: Skrytsson skrivet 21 Januari 2011 kl. 12:06Fy vad dyrt.

Ja det drog iväg, speciellt som jag bara hade tänkt beställa lite bitar som gott och väl hade kunnat gå som "brev". Hade säkert kunnat slänga med några fler set utan att påverka frakten mer, nåja.