Kvartalstävling 2021:2: Jag ska måla hela världen...

Startat av krakfot, 17 Maj 2021 kl. 10:36

Föregående ämne - Nästa ämne

MarLar

Valde att inte tolka. Istället ett ganska bokstavligt bygge utefter temat. Gjorde från början en hel världskarta men när jag insåg att den blev 48 bred så fick jag tänka om  ::)

embe

Sverige är fullt av hällristningar (målningar), ett motiv jag fastnat för är fotsulan, RAÄ fyller i ristningarna med röd ockra, så därför provar jag med blått,

Fotsula by em - be, on Flickr

janho

Här kommer den senaste byggsatsen i den nya "Botanical Collection": Grå Blommor. Innehåller sju unika blommor i nyanser av grå och svart. Dessa snygga blommor i naturlig storlek är perfekta som present till kär och nära och smyckar lika väl inomhus samt utomhus.

Grey Flowers

Grey Flowers

Grey Flowers

Hannamalia

In i det sista! Jag tolkade också temat bokstavligt. Nedersta bilden visar att storleken på bygget inte överskrider 32x32. Med lite inspiration av Kale Frost (fast jag hade hunnit bygga en hel del själv innan jag såg hens bygge.)

swestar

- Pelle Långhopp bara älskar den nya färgsättningen i Lego´s logga.
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

andreaseldh

Citat från: Hannamalia skrivet 30 Juni 2021 kl. 17:37
In i det sista! Jag tolkade också temat bokstavligt. Nedersta bilden visar att storleken på bygget inte överskrider 32x32. Med lite inspiration av Kale Frost (fast jag hade hunnit bygga en hel del själv innan jag såg hens bygge.)

Är blyertspennan gjord av 6538c?

Tornet

375 Heartlake Road

När Stephanie fick ögonen på det annorlunda lantstället med adress Heartlake Road 375 blev de med ens transformerade till hjärtformade tiles i dark pink. Dock kunde hon inte fördra den gula kulör hela kåken var målad i - den är ju bara sååååå 1978! Hon samlade stora delar av sin bekantskapskrets och satte dem i arbete med att ta den in i en 2020-tals dröm av azurblått, vitt och rosa.
Alla är dock inte fullt lika intresserade av att arbeta. Och vem kan klandra dem när det finns en akustisk gitarr, en värmande brasa och gott om kylda drycker? För att inte tala om att arbetsmiljön tycks vara under all kritik. Vem har egentligen riskbedömt arbete från stege? Följs verkligen AFS 2004:3 fullt ut här?

Det är inte utan att man undrar vad byggnadens ursprungsinvånare skulle tycka om de kunde se vad gänget gjort med fastigheten. Hoppas den inte var K-märkt!

Hannamalia

Citat från: andreaseldh skrivet 30 Juni 2021 kl. 22:44
Citat från: Hannamalia skrivet 30 Juni 2021 kl. 17:37

Är blyertspennan gjord av 6538c?

Japp, det är de - både den gula och den grå i pennstället.

Hannamalia

Gula borgen! Klockren Tornet! Så bra!!!

Tornet

Citat från: Hannamalia skrivet 01 Juli 2021 kl. 09:14
Gula borgen! Klockren Tornet! Så bra!!!

Tack snälla!
Idén att göra något med detta favoritset från barndomen kom direkt när tävlingen utannonserades. Valet stod mellan det som nu blev resultatet och något jag I huvudet benämnde "The Unikitty invasion of castle 375".
I ärlighetens namn är jag inte helt nöjd med alla aspekter av slutresultatet, men prokrastinerade färdigställandet och igår efter heldag på Kolmården med dottern och hennes kompis så fanns inte tid till detaljpill utan fick fokusera på att åtminstone få upp några bilder. Å andra sidan finns inget som säger att det blivit bättre med mer omarbetning heller...

MarLar

Citat från: janho skrivet 29 Juni 2021 kl. 17:01
Här kommer den senaste byggsatsen i den nya "Botanical Collection": Grå Blommor. Innehåller sju unika blommor i nyanser av grå och svart. Dessa snygga blommor i naturlig storlek är perfekta som present till kär och nära och smyckar lika väl inomhus samt utomhus.

Kul med nya blommor. Har själv funderat lite i dessa banor sedan jag införskaffade 10280 flower bouquet. Dock med annan färgskala =)

krakfot

Vi har ett resultat! och efter en lång överläggning står det klart:

vinnare är Vinnare:

Janho med sin blombukett

Silverplats till the_brickaholic

och bronsplacketten går till swestar

Och tillslut hamnade lotten på Hannamalia

ColA

Grattis Janho till segern!

Väl klossat alla deltagare  :)

janho

Wow! Tack så mycket! Det var oväntad för min del pga all snygga bidrag!

Anders67