Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Hjälp med hatt

Startat av MarLar, 31 Januari 2021 kl. 14:23

Föregående ämne - Nästa ämne

MarLar

Citat från: byStfn skrivet 01 Februari 2021 kl. 17:10
Vad ska hatten vara till? Är det ett porträtt av en specifik person du vill få till eller en hattaffär helt enkelt? :)

Ja det ska efterlikna en kollega. Håller på att bygga en tv-buss on set. Hatt som hatt funkar för att fatta vem det är men hade varit roligt med en hatt likt hans.

AndersI

I det fallet skulle jag tycka att 3:dje-partsdelar är helt ok. Medan andra har en annan åsikt.

Jag tyckte det var mycket värre när jag på Klossfestivalen frågade byggaren av en vråltjusig berg&dalbana hur han fått till rälsen, och svaret var "varmluftspistol"...
Region: Nerike och lite ÖstraG (bor i Södermanland)
Mitt urgamla LEGO CAD-program: BlockCAD

byStfn

Citat från: AndersI skrivet 01 Februari 2021 kl. 22:08
I det fallet skulle jag tycka att 3:dje-partsdelar är helt ok. Medan andra har en annan åsikt.

Jag tyckte det var mycket värre när jag på Klossfestivalen frågade byggaren av en vråltjusig berg&dalbana hur han fått till rälsen, och svaret var "varmluftspistol"...

Nu pågår det ju samtidigt en liknande diskussion i purist-tråden men är varmluftspistolen värre än om bitarna varit 3D-printade? Bara nyfiken :)

CopMike

Citat från: byStfn skrivet 01 Februari 2021 kl. 22:20
Citat från: AndersI skrivet 01 Februari 2021 kl. 22:08

Nu pågår det ju samtidigt en liknande diskussion i purist-tråden men är varmluftspistolen värre än om bitarna varit 3D-printade? Bara nyfiken :)
Inga problem om du använder denna 93080c ;D:

AndersI

Citat från: byStfn

I mina ögon - ja! Det känns mycket värre att modifiera riktiga LEGO-bitar än att karva till något helt eget.
Region: Nerike och lite ÖstraG (bor i Södermanland)
Mitt urgamla LEGO CAD-program: BlockCAD