Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

bas standard

Startat av tillevinken, 09 Januari 2021 kl. 23:13

Föregående ämne - Nästa ämne

tillevinken

vilken typ av bas är vanligast och enklast att utgå ifrån om man vill kunna länka ihop sina byggen med andra byggare? finns de olika versioner av moduverse? (stavning?)

skulle vilja ha lite guidning, då jag gärna vill ha en typ av basplatta att bygga utifrån :) tack på förhand!
Ingenting är omöjligt, bara lite svårare att utföra!

Magnus den store

Olika cb:n har olika standard, men ska du bygga moduverse skulle jag välja en version för axel, och ja, det finns flera versioner. Senast moduverse var på tapeten gällde det dock dessa:

Roadplate v3
Baseplate v3
Baseplate v4

https://www.swebrick.se/index.php?topic=6350.0
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Anders67

Moduverse har blivit en swebrick standard, många CBn har eller haft denna som bas.
Mils är en spansk standard som är väldigt likt moduverse men har en basplatta i botten!

Moduverse började som en city display standard från finland med svarta gator som är bricks byggda SNOTade och därmed är de 5 plates höga, trottoaren är 2 plates hög dvs en plate+ en tile hög!
Deltar i CB Blue Harvest och CB Castonien

tillevinken

tack för svar, får se vilken version jag väljer att köra på :)
Ingenting är omöjligt, bara lite svårare att utföra!

Nybohov Creation Ltd.

Citat från: tillevinken skrivet 10 Januari 2021 kl. 00:03
tack för svar, får se vilken version jag väljer att köra på :)

Det viktigaste är att höjden är rätt och att hålen på sidorna sitter på rätt ställen. Jag bygger nästan aldrig efter ritningarna. Ibland blir det bara en ram med ett stort hål i mitten om det ändå ska stå ett hus där.
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.