Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC] Pepparkakornashus

Startat av Misa, 23 December 2020 kl. 19:14

Föregående ämne - Nästa ämne

Misa

Vet inte om det är helt ok att lägga upp detta här då jag och V byggt detta ihop.

Vi har haft väldigt svårt att bygga tillsammans tidigare då vi båda har en väldigt tydlig bild över hur saker ska se ut, men stor oförmåga att berätta HUR man vill bygga INNAN och under. Envisa så in i bänken och oförmåga att kompromissa 😂. Nu verkar vi båda utvecklat våra förmågor (mest sonen, tror jag). Så nu har vi byggt ett pepparkakshus ihop.
Innan vi började bestämde vi att vi ville att det skulle vara: Öppningsbart, möjligt att ta bort tak och våningsplan om det behövs och lekvänligt.
Jätte roligt att bygga ihop och vi har redan börjat planera nästa bygge.

Tornet

Jag tycker det blev riktigt estetiskt tilltalande och samtidigt ser man ju lekbarheten.
Ni verkar onekligen ha lyckats i era ambitioner!

Emma

Region Mitten

Record

Riktigt snyggt, och vilken lycka för Dino att gå lös på detta så här i juletid, förutsätter att allt är ätbart :).

Kul att ni också lyckats bygga tillsammans, det är nog nått vi ibland vill, iallafall jag med min son, men är mest ett önsketänkande, hursom så händer det att han sliter sig från datorn ibland och då bygger han gärna med mina bitar :)
Friskt satsat, hälften vunnet..

CopMike

Vad fint byggt med mycket detaljer :)! Och kul att det är ett lagbygge där ni båda fick jobba för att få ihop det! Bra klossat med denna stämningshöjare i juletid - God Jul!

Misa

Citat från: Tornet skrivet 23 December 2020 kl. 19:17
Jag tycker det blev riktigt estetiskt tilltalande och samtidigt ser man ju lekbarheten.
Ni verkar onekligen ha lyckats i era ambitioner!

Tack snälla! Roligt att du gillar det!

Misa

Citat från: Record skrivet 24 December 2020 kl. 06:45
Riktigt snyggt, och vilken lycka för Dino att gå lös på detta så här i juletid, förutsätter att allt är ätbart :).

Kul att ni också lyckats bygga tillsammans, det är nog nått vi ibland vill, iallafall jag med min son, men är mest ett önsketänkande, hursom så händer det att han sliter sig från datorn ibland och då bygger han gärna med mina bitar :)

Tack 😊
Så fort jag tar upp delar av mitt Lego från källaren så blir det fribyggen av sonen, men att bygga ihop är ngt speciellt. Rekommenderar alla att bara göra det på kul. Utan förväntningar på att det ska "bli" något.

Misa

Citat från: CopMike skrivet 24 December 2020 kl. 08:15
Vad fint byggt med mycket detaljer :)! Och kul att det är ett lagbygge där ni båda fick jobba för att få ihop det! Bra klossat med denna stämningshöjare i juletid - God Jul!

Tack snälla för de orden!

God Jul!

danielbrrssn

Haha. Så fint när t-rexen jagar dem. 

Snyggt klossat. Roligt att ni byggt tillsammans.

Misa

Citat från: danielbrrssn skrivet 25 December 2020 kl. 15:22
Haha. Så fint när t-rexen jagar dem. 

Snyggt klossat. Roligt att ni byggt tillsammans.

Tackar! Bland det roligaste byggen, just för att vi byggt ihop. :)

Anders67

Gulligt och med en pepparkaksdinosourier! 😜

V.L.flower

Lövely. "peppa(r)nde" bygge ;). snyggt och roligt.
I Love Studs
https://konstnarviolalindell.se
insta: konstviolalindell

Misa

Misa

Citat från: V.L.flower skrivet 28 December 2020 kl. 18:57
Lövely. "peppa(r)nde" bygge ;). snyggt och roligt.

Tackar 😊 ska säga till V att du gillade vårt bygge🤗