[MOC] Julbygge: JAS 2412 ”Granen”

Startat av DLS_bricks, 18 December 2020 kl. 16:37

Föregående ämne - Nästa ämne

DLS_bricks

Så här i tiderna av flygande julgranar och julkulor tänkte jag att det kunde vara läge att dela med mig av det större av årets julbyggen. Endast byggt med bitar i samlingen och fotograferat av en riktig amatör (min första "riktiga" fotografering av en MOC)
Farkosten har jag döpt till JAS (JulAttackSläde) 2412, även kallad "Granen". Inspirationen kommer från de gamla Classic Space-seten. Sedan kände jag mig tvungen att bygga en liten hangar och några roliga nissar också  :)

Magnus den store

Kul och väl genomfört. Först tänkte jag grille tile när jag läste 2412, men sen fattade jag att det är kopplat till datum.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

mortil

Lego är avkoppling.

Technic är livet.

Joacim

Emma

Region Mitten

12vtrain

Ibland imponeras jag väldigt mycket av byggen, detta är ett sånt, finurligheten är fantastisk, namnet JAS är min humor. Jag kan själv bygga med ganska hög teknisk grad, och lösa problem som inte finns, men kreativiteten att skapa nått ur ingenting imponerar på mig. Dett bygge gjorde min morgon riktigt bra, tack!!!

danielbrrssn

Vilket bygge! Super.

Hangaren är ju perfekt som inramning.

DLS_bricks

Tack för alla fina ord om mitt bygge, det värmer i ett AFOL-hjärta 😊 Här är några bilder till från fler vinklar 🙂

Teabox

Snygg combo av olika tema, Militärt, Jul och Classic Space :)

V.L.flower

I Love Studs
https://konstnarviolalindell.se
insta: konstviolalindell

JonKlarstrom

Det är ju tipp topp tipp topp tippe-tippe-tipp topp, tipp tipp... topp!
Är inte ett dugg fyndig idag.