Lekia i Möndalsbro (Göteborg)

Startat av Peewit, 14 Januari 2011 kl. 21:24

Föregående ämne - Nästa ämne

Peewit

Detta är en ganska nyuppnad leksaksbutik som ligger inom gångavstånd från där jag bor. Har aldrig handlat där eftersom de inte är så billiga på legot (de håller legos riktpriser) men häromdan smet jag in där och såg att de hade minifig series 3 så jag köpte några paket. Det roliga var att hon som har affären på något sätt anade att jag skulle ha det till mig själv och det slutade med att jag berättade lite om swebrick och så.. Idag var jag inne där igen för att försöka hitta en alv och hon bad mig skriva upp vad swebrick hette på en lapp för hon hade pratat med en annan afol som var inne och inte visste om swebrick. Hon ville kunna berätta om oss när han dök upp nästa gång eller när det kommer andra afols..

Sen när jag började känna på och syna de paket hon hade kvar i den 75% fulla serie3-lådan för att försöka hitta en alv så drog hon fram och öppnade en ny låda åt mig som hon hade under disken. Med andra ord en riktig afol-vänlig affärsinnehavare  :) som inte tittade det minsta snett på en för att man klämde på alla paketen. Hon var riktigt trevlig så jag kommer nog köpa ett och annat set där även om det inte är superbilligt... Och jag tror inte hon satte ut den nya lådan i butiken så om nån vill åt något speciellt finns det nog en låda under disken med bara en alv saknad, i alla fall om det bara står en låda framme...

Om nån av er som läser här går dit så nämn för henne att ni är swebrickare....

Skrytsson

Trevligt  :)

Citat från: Peewit skrivet 14 Januari 2011 kl. 21:24
och öppnade en ny låda åt mig som hon hade under disken. Med andra ord en riktig afol-vänlig affärsinnehavare  :)

Själv brukar jag vara lite fräck och be, snällt med bestämt, om att de ska öppna en ny låda. Därefter brukar jag fråga om nästa och nästa.. tills jag är nöjd eller det jag vill ha är slut.  :P

Ras 74

Låter trevligt Peewit. När jag har vägarna förbi skall jag hoppa in och kolla.
Kul med personal som är trevlig, och visar lite engagemang.
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

Nextuz

Skoj som sjutton.. vi får röja där i mars då... hela gänget med t-shirts o allt på oss :P

Ras 74

Hahaha! Kan nog bli en liten chock för hon som äger butiken.
Kul idé ändå Nextus.
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

Peewit

jag var inne där igen idag och de hade fått 8! nya lådor med minfig serie 3. Jag öppnade två och lyckades hitta två säkra alver i vardera. Så med min tidigare har jag fått ihop sex alver totalt så jag känner mig nöjd med det.. Men med andra ord finns det 6 orörda lådor, och 2 som sakner två alver under disken. Så är det nån göteborgare som vill hamstra alver ( eller nått annat)så är det ett tips.... Men som sagt de står under disk så fråga henne i kassan efter dem, hon är mer än villig att låta en rota igenom dem...

Peewit

Citat från: Nextuz skrivet 16 Januari 2011 kl. 02:44
Skoj som sjutton.. vi får röja där i mars då... hela gänget med t-shirts o allt på oss :P

I mars? Har jag missat eller glömt av nån träff i Göteborg eller?

Ras 74

Vi skall ha ett snack vi Göteborgare om detta efter helgen och börja rodda igång det ja.
Kommer PM alla GBG:are i det snaraste.