Teaboxs "24 dagar kvar till jul"-recaps

Startat av Teabox, 04 December 2020 kl. 14:14

Föregående ämne - Nästa ämne

Teabox

Jag har bestämt mig för att alla mina bidrag till "24 dagar kvar till jul"-tävlingen ska hålla sig till Space-temat och att var fjärde dag presentera en recap-scen med de fyra senaste byggena :)

Tanken med att hålla mig till ett och samma tema är att jag tillslut ska ha ett rymdlandskap att presentera den 24:de :) Men vi får se om jag klara av hinna med allt :P

Här är första recapen/sammanfattningen.

Day 1 - 4 recap by Teabox, on Flickr

swestar

Mycket trevligt initiativ, ska följas.  :D
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

Bokeslundsparken

In vino veritas.

Teabox

Nästa recap.

Dagarna 5-8 har varit en hyllning till Space Police III temat som var aktivt då jag kom tillbaka till LEGO :)

Day 5 - 8 recap by Teabox, on Flickr

Skurken Kranxx passar på att stjäla lite gods när föraren pausar för att köpa en varmkorv. Tur för föraren att Rymdpolisen inte var långt borta :)

Teabox

Tredje sammanfattningen.

Alltid älskat LEGOs modulära rymdskepp och jultävling fick bli tillfället jag prövade på att bygga ett eget :)

Här är de 4 senaste bidragen tillsammans i sin huvudskepps-formation.

Day 9 - 12 recap by Teabox, on Flickr

janho

Jättebra genomförde modularisering! Skeppen funkar lika bra separerade som förenade...

Teabox

Hela Mech-truppen

Day 13 - 16 recap by Teabox, on Flickr

När jag bestämde mig för att hålla mig till Rymdtemat så var det givet att jag skulle bygga ihop ett par Mechs :)

Magnus den store

Jag gillar din byggserie men jag blir lite nyfiken på din bakgrund. Vad använder du till marken och den svarta bakgrunden?
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Teabox

Citat från: Magnus den store skrivet 16 December 2020 kl. 16:57
Jag gillar din byggserie men jag blir lite nyfiken på din bakgrund. Vad använder du till marken och den svarta bakgrunden?

Tack.

Marken är en bit papper och bakgrunden är ursprungligen en duk från Jysk (den glansiga typen av duk vi har haft på utställningarna), men den blir photoshopad bort och ersatt med en helt svart bakgrund.

Har bifogat en oredigerad bild. Bakgrunden är nästan bra nog, men har man en bildskärm som är ljus nog så kan man se vek i duken etc.

Teabox

Den senaste klungan av byggen var mitt försök att korsa Space med Construction subtemat till City. Som ni ser blev det ett par mechs till :)

Day 17 - 20 recap by Teabox, on Flickr

Nästa och sista klungan kommer gå tillbaka till Classic Space :)

Teabox

Sista recapen

Day 21 - 24 recap by Teabox, on Flickr

Och så alla byggen tillsammans :)

Swebrick Christmas Contest - All the Builds by Teabox, on Flickr

Det har varit roligt att designa dem alla och att få utforska Rymd-temat lite :)

Landskapet hade sett väldigt annorlunda ut om jag inte hade haft några begränsningar eller deadlines :)

Emma

Edit. Råkade posta i din tråd. F'låt!
Region Mitten