Sätter du på... ...klistermärken på dina modeller?

Startat av Ras 74, 14 Januari 2011 kl. 14:02

Föregående ämne - Nästa ämne

Ras 74

Jag hör till den grupp som inte sätter på mina klistermärken på de modeller som innehåller det.
Eller, jo ibland gör jag det, men oftast inte. Är lite kluven till det eftersom en hel del modeller aldrig
är tänkta att bli displayade.

Hur gör du?
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

AntonYmer

Skafte

Inte, med undantag för vissa UCS-dekaler. Utan display-kortet ser det lite tomt ut. Och i 10212 Imperial Shuttle satte jag dit cockpitdekalerna - det står ju "Join the Dark Side, we have cookies".  :D

Ras 74

Citat från: Skafte skrivet 14 Januari 2011 kl. 14:08Och i 10212 Imperial Shuttle satte jag dit cockpitdekalerna - det står ju "Join the Dark Side, we have cookies".  :D

Skojar du eller?
Det har gått mig helt förbi. Någon som har en bild?
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

Myko

Displaykorten till UCS är ju det man absolut inte klistrar. :P Massa fina tiles som går att använda! Jag har lagt klistermärket i den lilla ramen som ändå lutar, det har funkat fint.

Mirandir

Satte inte på dem förut men har börjat göra det nu på senare tid. Anledningen är såklart att de flesta setten är tänkta att recenseras på bloggen och dekalerna är ju trots allt en del av helhetsintrycket.

Men jag föredrar tryck framför dekaler.
Legobloggen: http://legobloggen.com

Tobbe Arnesson

Svar på frågan:

NEJ!

Om "Join the dark side, we have cookies": Syns inte på den här bilden:

Blogg: Robotkampen

Carl T

Citat från: Ras 74 skrivet 14 Januari 2011 kl. 14:02
Hur gör du?

Som du. Jag är mest benägen att sätta klistermärken på set jag köpt till ungarna, särskilt om det är på vanliga bitar (t.ex. 2x2 bricks i den röda traktorn), och minst benägen att göra det på... allting annat. Har funderat på att sätta dit klistermärket på P-skylten som hör till 3182 Airport, för det ser så konstigt ut med en helt svart skylt.
När jag plockade isär bitar lärde jag mig att reddish brown tar allting bokstavligt.

mechamike

Det beror på..Helst inte!

Jag har satt på alla Powerminers klistermärken.. krav från dottern..
SW set- de flesta stickers (men inte sticker över multipla bitar som USC skylten till 10179 eller Viewports till Jabbas sailbarge.)
SW BP- nope!
HP nej, undantaget de flesta kilstermärkena i the burrow (möblerna och klockan blir ju så mycket bättre)
Exo-Force ,nja.. tyvärr satte jag på klistermärken i de första set'en jag köpte.

?

robban

Jag brukar inte sätta på kilstermärkena men det har hänt att jag har köpt dessa små recers seten typ vädetranspot rånet och dom andra i den serien bara för att få just dom klistermärkena för dom passar så bra in i en city miljö. Har även använt en del ExpoForce klistermärken i en del mocs.. men nästan alldrig till orginal set har jag använt klistermärken.
Varning för starka scener och känsliga läsare varnars för allmänt språk

Teabox

Nej. Känns som man begränsar användningsområdena på en bit om man t.ex. klistra dit en lapp där det står "Police Station" på. Av den anledningen tycker jag faktiskt om att man får klisterlappar istället för tryckta bitar. Då får man själv välja om en tile ska vara en nummerskylt eller en vanlig tile.

Men kan hålla med om att tryckta bitar är snyggare än bitar med klistermärken. Så jag är ändå glad över att det finns en hel del tryckta bitar.

Stigge72

Det korta svaret är "Inte".

Före min mörka period var de enda märkena jag klistrade en hög med flaggor, där de flesta idag ser ut som någon form av antenner, :( och eventuellt någon enstaka torso i tidernas begynnelse, dvs slutet av 1970-talet när minifigurerna blev rörliga och lärde sig att le...

En av de första set jag köpte efter min mörka period var 8466 4x4 Off Roader, som jag klistrade en del märken på. Efter det är det bara en liten blå racer från ganska precis ett år sedan i Eskilstuna som jag klistrat märken på, som jag minns just nu.

tellblom

Jag gör det inte på mina set, men dottern vill absolut göra det på sina...

Jaja hon växer upp någon dag hon med och tar sitt förnuft till fånga

Aqualize

På vissa av klistermärkena :)
Jag köper ju bara lego technic och när det passar in med modellen. Men inget larvigt eller om det bara står "Lego technic" på märket. T.ex. täckplåtar på 8043 grävmaskinen åkte på eftersom de passade rätt bra. Står visserligen en liten text på dem men annars tror jag de går hem med andra MOCs jag bygger.

Dreadcore

Nej. Började rätt nyligen (ett år sen eller så) köpa de nya seten, har bara köpt lösa bitar innan, och har hittills inte blivit lockad av att sätta dit dem. Använder oftast bitarna till annat, och då är klistermärkena helt meningslösa...