Kvartalstävling 2020:4 24 dagar fram till JUL!

Startat av krakfot, 09 November 2020 kl. 14:50

Föregående ämne - Nästa ämne

janhansson

23e december
Om man får slut på annat inslagningsmaterial i sista minuten?

Skafte

23 december. Det snöade ofantligt på julaftonskvällen. Klockaren fick gå upp tidigt för att hjälpa kyrkvaktmästaren att skotta så att det var fint till julottan.

andreaseldh

... for the rest of us!

JonKlarstrom

Eftersom vi är fyra pers, en med rullstol och taklyftar, i en tvåa så har jag fått städa bort allt lego tillförmån för en julgran. Så kommer inte åt mina bitar. Men gött klossat alla och God Jul på er =)
Är inte ett dugg fyndig idag.

Teabox

janho

En nyckelpiga och (kanske) en myra, 115 bitar.

Advent day 23

Jag hade nyckelpigan sen tidigare (det var tänkte till föregående kvartalstävling men jag hann aldrig komplettera med flera småkryp). Så jag försökte bygga en myra igår kväll men det blev tydligen helt fel. Min fru påpekar att det liknar mer en ekorre än en myra. Jag har tyvärr ingen tid att bygga om...

embe

Stekte köttbullar idag, så det var bara att fortsätta på samma tema fast med Lego,

23 december by em - be, on Flickr

Godtfred

Dag 23: Ett gammalt radiorör/elektronrör. (Googla på ECC84 om ni är för unga för att veta vad det är för något...  ;) )

Emma

Näst sista dagen!

23 december. Av 115 möjliga använde jag bara 67 bitar.

Stackars tomten. Vad ska han göra? En av hans renar har blivit överkörd. Polisen är på väg. Men vad hjälper det. Blir det några klappar i år? Rafflande! Kanske får du svaret i morgonens bygge...
Region Mitten

janhansson

24 december.

Hur kan en tomten, en tjock gammal gubbe ha hållit sig vid liv i alla dessa år. Den hemska sanningen är att det har han inte. Diverse kommersiella krafter återupplivade honom när han dog, och han är nu odöd. En specialgjord dräkt döljer detta faktum, men om man kollar riktigt, riktigt noga i ryggen så ser man dragkedjan. Tomten har dock inte på sig den dräkten när han lämnar klappar i julstrumpor, så försök inte få en skymt av honom någon tidig julmorgon...

God Jul!

Skafte

Äntligen final! Vilken kul tävling, den har verkligen fått igång byggandet! Men nu måste jag städa byggrummet...

embe

GOD JUL

Tack för en rolig tävling, ungefär som en "gör det själv" adventskalender,

24 december by em - be, on Flickr

janho

En brickheadz clown, 120 bitar.

Advent day 24

God Jul allihopa.

Tack för en jättetrevlig tävling. Det var spännande både att bygga och titta på alla de fina och kreativa skapelser. Jag beundrar särskilt dom som byggde i samma tema hela månaden. Hoppas att en sån tävling kommer tillbaka nästa år!

Sesse

Från oss alla, till er alla, en riktigt god jul!
Julvärd by Sebastian Sjöblom, on Flickr

(Tack för en trevlig tävling, som tillsammans med Lego Masters har fått upp mitt intresse att fribygga)