Kvartalstävling 2020:4 24 dagar fram till JUL!

Startat av krakfot, 09 November 2020 kl. 14:50

Föregående ämne - Nästa ämne

janho

En enkel 2x2x2 Rubik's cube... (40 bitar)

Advent day 8

Och man får även se när jag "löser" det ;-) (Det är bara att klicka för att se filmen på flickr)
Advent day 8

janho

Citat från: Godtfred skrivet 08 December 2020 kl. 06:50
Dag 8, Kulan - Den klassiska ljusstaken

Får jag fråga hur du byggde insidan, eller var du tog lite genvägar för att nå 40 bitar? Jag frågar bara för jag har själv haft lite svårt att använda bara 40 bitar för min kub. Tack!

Godtfred

Jo, min "Kula" använder betydligt färre bitar, för att klara 40 bitars gränsen, än den riktiga Lowell-sfären http://www.brucelowell.com/lowell-sphere/instructions/ som innehåller 74 bitar. Sidorna är byggda med 4x4 plates tex. Men bilden är så klart korrekt. Kulan är inte helt stabil och saknar lite Travis-bitar inuti och på baksidan.

embe

Tomten försöker sig på en tur med Vita Blixten

8 december by em - be, on Flickr

Menglad

Tomten på besök.

danielbrrssn

Historien fortsätter. Nu är granen i huset.

Tornet

Den ofrivillige vinterbadaren.

Stigge72

Dag 8, tvågreppsblandare. 40 bitar.

janhansson

9e december
Ibland mår även klossar lite dåligt, lyckligtvis har de en egen läkare att vända sig till.

Skafte

Eftersom det inte är så mycket snö nuförtin har tomten fått lämna släden hemma på Nordpolen och puttar istället en vagn runt jorden med presenter till alla snälla barn. (Renarna vägrar att jobba på barmark.) Just nu är han i färd med en leverans hem till Zilmrud som tydligen varit VÄLDIGT snäll.  ;)

Godtfred

Chokladfrossa!

andreaseldh

En schackklocka.

Emma

Dag 9. 45 bitar. En julgran.
Region Mitten

janho