[MOC] Skulle ni vilja höra sagan? Den börjar en ond mörk natt…

Startat av BlueBuilder, 21 Oktober 2020 kl. 23:37

Föregående ämne - Nästa ämne

BlueBuilder

Ytterligare ett Disneybygge i två RIBBAramar. Himla pyssel med de två ljusslingorna och att fotografera det med alla reflexer.
Men blev nöjd tillslut! Kul med mindre byggen ibland!

Godtfred

Ser riktigt bra ut, fint bygge. Fotografera den här typen av byggen, genom glas är en rejäl utmaning.

BlueBuilder

Citat från: Godtfred skrivet 22 Oktober 2020 kl. 07:25
Ser riktigt bra ut, fint bygge. Fotografera den här typen av byggen, genom glas är en rejäl utmaning.

Tack! Ja, det var en riktigt utmaning. Nu sitter glaset fast annars brukar jag ta bort det när jag tar korten. Men jag fick idén att sitta med svart tyg över mina händer och framför plus tyg nedanför bygget tack vare ditt grejande med det när du tog kort på droppen. Det gjorde att det blev en okej mängd reflexer att ta kort i datorn.

Jag mixtrade med olika transfärger till belysningen som vi pratade om i Örebro och fastnade för detta. Tack för bra input där!

Nextuz

BlueBuilder

Citat från: Nextuz skrivet 22 Oktober 2020 kl. 11:19
Men jääklar vad fint :D

Tackar!! :) Det behövdes att jag ville ha med mig något till Örebrohelgen för att komma igång att bygga igen.

Stigge72

Lite fusk att sätta ihop två RIBBA, så det blir dubbelt så djupt. ;) Men det blev väldigt stiligt.  :D

BlueBuilder

Citat från: Stigge72 skrivet 22 Oktober 2020 kl. 16:00
Lite fusk att sätta ihop två RIBBA, så det blir dubbelt så djupt. ;) Men det blev väldigt stiligt.  :D

Ha! Absolut fusk! Men att få till minifigskala och belysning i en ram känns omöjligt för mig.  ;)
Tackar! 🙂

ColA

Anders67

Så läckert, och de där flippers som fönsterlucker blev ju bra. Dark azur funkar ju bra ihop med tan!
Deltar i CB Blue Harvest och CB Castonien

Teabox

Nice :) Gillar belysningen du fått till och röken som kommer ut ur lampan :)

BlueBuilder

Citat från: Anders67 skrivet 24 Oktober 2020 kl. 00:25
Så läckert, och de där flippers som fönsterlucker blev ju bra. Dark azur funkar ju bra ihop med tan!

Tack! Ja visst ser dark azure och tan väldigt bra ut tillsammans!! Jag jagar ju udda delar i blått och grönt och blir så glad när jag får in dom i byggen. :)

BlueBuilder

Citat från: Teabox skrivet 24 Oktober 2020 kl. 08:58
Nice :) Gillar belysningen du fått till och röken som kommer ut ur lampan :)

Tack! Ja, belysningen var det klurigaste, att få till natt känslan samtidigt som det gick att se vad som är i ramen.

JonKlarstrom

Rent fototekniskt så kan man tänka ljuskällor som biljard. Vinkel och studs. Så ska man plåta en tavla, och en tavla med glas så behöver ljuset komma i en redig sned vinkel. Tänk spegel rentav, kan du se källan där du står i spegeln så ser kameran det, men om du ställer dig riktigt i vinkel så kan du se att det här kommer kameran inte kunna se =) Rörigt, men ljuset som kameran uppfattar ses i vinkel i glas, så som i en spegel.
Är inte ett dugg fyndig idag.

BlueBuilder

Citat från: JonKlarstrom skrivet 24 Oktober 2020 kl. 19:59
Rent fototekniskt så kan man tänka ljuskällor som biljard. Vinkel och studs. Så ska man plåta en tavla, och en tavla med glas så behöver ljuset komma i en redig sned vinkel. Tänk spegel rentav, kan du se källan där du står i spegeln så ser kameran det, men om du ställer dig riktigt i vinkel så kan du se att det här kommer kameran inte kunna se =) Rörigt, men ljuset som kameran uppfattar ses i vinkel i glas, så som i en spegel.

Tack för beskrivningen! Här går det rent på känn, lägger nog ofta ambitionsnivån där så det blir några foton tagna alls. Och dom duger med vad jag vill använda dom till. :)