Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC] Heavy Walker - Mechtober 2020 Nr 1

Startat av magnuzobricks, 14 oktober 2020 kl. 12:31

Föregående ämne - Nästa ämne

magnuzobricks

Hallå!

Detta är mitt första bygge till tävlingen Mechtober på flickr. En hyfsat tung mech, framförallt för krigföring mot marktrupper men även vissa flygande mål, tack vare den snabba och kraftiga jonkanonen.



Heavy Walker - Mechtober entry 1 by Magnus W, on Flickr

o0ger

Snygg mech! Gillar färgvalet och de stora runda öppningarna på sidorna.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

drdoddo

Läckert färgval och snygg form, gillar ffa att "silver-snörena" kompletterar cockpitens form :)

Emma

Trevlig design! Den sandgröna färgen gör sig bra. Rutan gör att mechen känns modern. Oklart om det var meningen, men snyggt blev det.

swestar

Mina Egna Byggen flickr
Instagram

magnuzobricks

Citat från: o0ger skrivet 14 oktober 2020 kl. 14:37
Snygg mech! Gillar färgvalet och de stora runda öppningarna på sidorna.

Tack! Kul att du gillar färgerna. Är rätt inspirerad av Ninjago: Lloyds titanrobot men jag har minskat mängden guld/vit och lagt till reddish brown.
Ja, det kändes lite spännande att montera kanonen på detta sätt, istället för någon mer traditionell lösning :) Dock kanske ett problem att någon krypskytt kan se föraren fritt snett bakifrån ;)

magnuzobricks

Citat från: drdoddo skrivet 14 oktober 2020 kl. 16:51
Läckert färgval och snygg form, gillar ffa att "silver-snörena" kompletterar cockpitens form :)

Tackar! ja, dessa silversnören är bra till mycket :) En positiv bieffekt av just detta montage blev att cockpiten som sitter med vinkel på hinge bricks inte kan vicka fram o tillbaka utan hålls på plats, men kan fortfarande rotera.

magnuzobricks

Citat från: Emma skrivet 15 oktober 2020 kl. 00:33
Trevlig design! Den sandgröna färgen gör sig bra. Rutan gör att mechen känns modern. Oklart om det var meningen, men snyggt blev det.

Tack så mycket :) Modern på vilket sätt i sci-fi sammanhang?

magnuzobricks

Citat från: swestar skrivet 15 oktober 2020 kl. 17:45
Rörligheten i lederna. :)

Gäller att inte vara stelbent trots benämningen "heavy" ;)

Emma

Citat från: magnuzobricks skrivet 15 oktober 2020 kl. 18:59
Citat från: Emma skrivet 15 oktober 2020 kl. 00:33
Trevlig design! Den sandgröna färgen gör sig bra. Rutan gör att mechen känns modern. Oklart om det var meningen, men snyggt blev det.

Tack så mycket :) Modern på vilket sätt i sci-fi sammanhang?

Ren och strömlinjeformad, typ. Sober. Inte ihopsatt av reservdelar.

magnuzobricks

Citat från: Emma skrivet 15 oktober 2020 kl. 19:40
Citat från: magnuzobricks skrivet 15 oktober 2020 kl. 18:59
Citat från: Emma skrivet 15 oktober 2020 kl. 00:33
Trevlig design! Den sandgröna färgen gör sig bra. Rutan gör att mechen känns modern. Oklart om det var meningen, men snyggt blev det.

Tack så mycket :) Modern på vilket sätt i sci-fi sammanhang?

Ren och strömlinjeformad, typ. Sober. Inte ihopsatt av reservdelar.

Då förstår jag :) Ja det var meningen med mjuka strömlinjeformade övergångar :)


CopMike

Riktig cool design och jag gillar verkligen ditt färgval :D! Och så ger den lite Slave 1-vibbar vilket aldrig är fel 8)!

the_brickaholic

Instagramkonto = @the_brickaholic

Anders67

Riktigt snygg, jag gillar sandgrönt och guld, det är alltid enbra kombo, sedan gillade jag den trans dark clear hytten!

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.