Vilket hus passar bäst för City-Julkalendern?

Startat av Bambuskott, 06 Januari 2011 kl. 09:50

Föregående ämne - Nästa ämne

Bambuskott

Köpte Julkalendern (City 2010) och den var übercool. Problemet är bara att jag nu står med en familj, tillhörande attiraljer såsom bord, soffa, dusch och trumset utan att veta var jag ska göra av dem. Det bästa vore väl att köpa ett hus så de kan flytta in på allvar?

Då återstår frågan: Vilket Lego Creatorhus passar bäst? Vill ha ett snyggt hus där grejerna får plats och som smälter in väl med prylarna. Det ska se snyggt ut men ändå vara praktiskt.

Just nu vet jag bara ett hus som verkar lämpligt och det är: 5891 Apple Tree House. Finns tyvärr inte så många andra ute på marknaden. Men vad säger ni om den? Är det värt att köpa den så familjen får någonstans att bo?

:)
Best set ever: 6074

Tobbe Arnesson

Blogg: Robotkampen

Bambuskott

Naj det vill jag inte.

Har ont om bitar och dessutom suger jag på att bygga eget. :)

Pekblom

Vad har du för budget?
Jag skulle vilja föreslå 6754 Familjevilla (Family Home) men köp två så har du bitar att modifiera det när du blir lite modigare  ;)

Carl T

Det är rätt ont om plats i 5891 Apple Tree House, drar jag mig till minnes. Annars ett snyggt hus med trevlig trädgård. Däremot hade nog 4956 House rätt bra med plats, men det har väl utgått ur sortimentet. Jag går därför på samma linje som Pekblom och rekommenderar 6754. Kolla priset på bricklink - du kan spara rätt mycket jämfört med det rekommenderade svenska priset.
När jag plockade isär bitar lärde jag mig att reddish brown tar allting bokstavligt.

Kwagge

Citat från: Carl T skrivet 06 Januari 2011 kl. 14:53
Däremot hade nog 4956 House rätt bra med plats, men det har väl utgått ur sortimentet.

Jättekul på E-center i Malmö hade kvar huset när jag var där i julas.. Kommer dock ej ihåg priset.. Har själv två av just det huset..

Pekblom

Citat från: Kwagge skrivet 06 Januari 2011 kl. 16:06
[Jättekul på E-center i Malmö hade kvar huset när jag var där i julas.. Kommer dock ej ihåg priset.. Har själv två av just det huset..
Det finns fortfarande 4956 "Build your dream house" ute i butikerna men jag hävdar att det inte är ett bra set.
Något var fel på LEGO vid produktionen av dessa. I alla fall de som vi har. Det finns bitar som känns som något annat än LEGO och som inte passar in bredvid andra bitar. Dessutom är priset bit/krona inte intressant.
Vill du ha ett så sänd ett pm.

Record

Pekblom
Skulle du kunna fixa 1, 4956 House åt mig ochså?

Du har möjligen inte sett något
Town house i butik,

/ Record
Friskt satsat, hälften vunnet..

Pekblom

Det är frugans lådor men jag kollar. Men jag tror att det är biligare på BL
http://www.bricklink.com/search.asp?q=4956

NielsG

Jeg skal forsøge sætte ind lidt gulv, mm i mit 4954 Town House. Tænkte at spisen, sofaen, mm kunne få plads nede, og så kunne duschen og musik instrumenterne få plads på övervåningen...  Og pappan får en liten bil, så han kan åke til jobbet....

Stigge72

Citat från: NielsG skrivet 07 Januari 2011 kl. 10:26
Jeg skal forsøge sætte ind lidt gulv, mm i mit 4954 Town House. Tænkte at spisen, sofaen, mm kunne få plads nede, og så kunne duschen og musik instrumenterne få plads på övervåningen...  Og pappan får en liten bil, så han kan åke til jobbet....

Lägg upp bilder när du får till det.

Bambuskott

Svängde faktiskt förbi affären häromdagen för att se vilka hus de hade inne, och det visade sig att de bara hade 6754 Familjehus och inte 5891 Apple Tree House som jag först trodde.

Eftersom några här redan hade rekommenderat 6754 och det var helt klart rymligare stack jag ner ett par dagar senare och köpte det. Fann att det var på gränsen till för trångt, (deras leksaksprylar, brandbilen, grävskopan, flygplanet mm pregade jag ihop på ovanvåningen) men det gick ändå. Kanske köper jag ett nytt hus en vacker dag för att skapa ytterligare tomrum....  ::)

Tack till alla råd och tips! Skitkul att så många tar sig tid att hjälpa till! :)

Pekblom

Citat från: Bambuskott skrivet 14 Januari 2011 kl. 12:48
6754 Familjehus...
Fann att det var på gränsen till för trångt,,,,,
Men jag sa ju att det skulle bli för litet. Köp ett till och läg in en begäran om bygglov.
Skämt åsido du skriver ju att du inte vill bygga egen design men att flytta ut alla väggar en plupp och lägga till en rad underst på taket tar inte så lång tid.