Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC] Mina hem

Startat av byStfn, 11 April 2020 kl. 12:38

Föregående ämne - Nästa ämne

andreaseldh

• Vilken fiffig skruvmejsellampa!
  • Är det en 36840 som håller upp soptunnan byggd av 11477 och plate 1x1?
  • Hur har du gjort markisen?

byStfn

Citat från: andreaseldh skrivet 16 April 2020 kl. 16:49

• Vilken fiffig skruvmejsellampa!
  • Är det en 36840 som håller upp soptunnan byggd av 11477 och plate 1x1?
  • Hur har du gjort markisen?

Tack! Det var ett intensivt letande av bitar innan jag hittade rätt kombo för lyktstolpen som funkade i skalan!
Soptunnan är hundra procent korrekt analyserad :)
Markisen är en Imperialist-flagga (2335p04) från min barndom som en extra hommage till det piratlego som faktiskt fanns innanför husets väggar.

Emma

Kuliga och kreativa lösningar! Snyggt!!
Region Mitten

Bokeslundsparken

Riktigt fina byggen! Och dessutom väldigt lärorikt att studera för en nybörjare som jag!
In vino veritas.

byStfn

Citat från: Bokeslundsparken skrivet 17 April 2020 kl. 17:34
Riktigt fina byggen! Och dessutom väldigt lärorikt att studera för en nybörjare som jag!

Åh, stort tack!

Teabox

Snygga hus värda att studera en gång extra :)

Betweenbrickwalls

Jag är full av beundran! Riktigt många fiffiga lösningar och ett estetiskt fulländat resultat 😀
Instagram: @betweenbrickwalls

Flickr: https://www.flickr.com/photos/149907857@N08/

byStfn

Citat från: Betweenbrickwalls skrivet 26 April 2020 kl. 07:28
Jag är full av beundran! Riktigt många fiffiga lösningar och ett estetiskt fulländat resultat 😀

Åh, tack så mycket! Jag jobbar på hus tre nu även om 50-talsfunkislägenheter inte är lika kul att bygga som den där var!

byStfn

Rönningsgatan 25c 2001-2003
Min första egna lägenhet i tredje porten bestod av ett rum inkl en kokvrå samt en hall och en toalett. Här fanns mig veterligen aldrig en enda Legobit. Detta har varit en av de svåraste lägenheter att researcha eftersom huset jämnades med marken 2009 så några friheter har jag tagit mig.

Anders67

Härligt bygge igen, ser ut som ett tidigt 60-tals hyreslänga - har själv bott i ett sånt, med uppgångar och allt ser lika dant ut!

Eriol

Snyggt byggt igen! Och man förstår researchproblemet, det är ju ett sånt där hus som ingen någonsin skulle få för sig att fotografera för att dokumentera arkitekturen. Av ren nyfikenhet googlade jag för att ta reda på exakt vilken bruksort i Bergslagen (var annars river man fullt fungerande hyreshus?) du bott i och hittade lite av storyn bakom rivningen: https://www.byggindustrin.se/artikel/fordjupning/hofors-har-gatt-fran-rivningar-till-bostadsbrist-23718

CopMike

Snyggt klossat igen :)!

Citat från: byStfn skrivet 28 April 2020 kl. 19:58
Rönningsgatan 25c 2001-2003
Detta har varit en av de svåraste lägenheter att researcha eftersom huset jämnades med marken 2009 så några friheter har jag tagit mig.
Har du kollat med kommunen, de brukar ha ritningarna på allt kvar?!