[MOC] Påskens budskap Glogata

Startat av David i Lekeberg, 10 April 2020 kl. 21:51

Föregående ämne - Nästa ämne

David i Lekeberg

Glad påsk!
Legobygget föreställer Golgata vilket betyder döskalleplatsen.
Det är fullbordat!

Jag har inspirerats av en av mina egna bilder från Jerusalem. Strax utanför den mycket vackra Damaskuporten ligger klippan på bilden som ligger strax intill det som kallas för trädgårdsgraven.

Gideon

Passande motiv på långfredagen!

(Synd att förlagan har en busstation framför sig, men bilden var väl beskuren för att dölja detta faktum ;) )
Regionansvarig Gävle-Dala
Flickr   Instagram

David i Lekeberg

Citat från: Gideon skrivet 10 April 2020 kl. 23:03

(Synd att förlagan har en busstation framför sig, men bilden var väl beskuren för att dölja detta faktum ;) )

Jag har zoomobjektiv så det valde jag bort från början. Låter som om du varit där.

Gideon

Citat från: David i Lekeberg skrivet 14 April 2020 kl. 14:37
Citat från: Gideon skrivet 10 April 2020 kl. 23:03

Jag har zoomobjektiv så det valde jag bort från början. Låter som om du varit där.
Jepp, vi passade på att åka runt där nere i 10 dagar innan vårt första barn föddes. När det gäller Golgata så besökte vi både det mer erkända alternativet och detta lite mer spekulativa alternativ. Måste dock säga att rent stämningsmässigt tilltalades jag mer av omgivningarna här (dock kanske inte just den palestinska bussterminalen ;) ) än av det ortodoxa prålet och trängseln inne i en gammal sotig kyrka.
Regionansvarig Gävle-Dala
Flickr   Instagram