LEGO® Masters Sverige - Infotråd och diskussion!

Startat av CopMike, 17 December 2019 kl. 15:31

Föregående ämne - Nästa ämne

Godtfred

Lapptäcket var helt klart en höjdpunkt bland alla riktigt imponerande byggen, och Katla så klart. Vet inte om jag vill se fler avsnitt när favoriterna får åka hem en efter en. Får väl stänga av fem minuter före slutet i fortsättningen....

Ozp

Fast denna gången förstod jag valet, även om jag också hade velat se mer av dem.

Corpset

Sjukt fina byggen, men önskar alltid att man fick se fler detaljer. Önskar egentligen att ingen någonsin åkte ut.

Peter S

Citat från: Ozp skrivet 08 November 2020 kl. 21:29
Fast denna gången förstod jag valet, även om jag också hade velat se mer av dem.
Ja från att ha legat i topp i första programmet så åker man ut av ett missat bygge. Gäller att ligga på topp hela tiden, men vem har inte en dålig dag då och då?

ColA

Rätt ovanligt att juryn består av 1 person även om jag tycker han är riktigt skön  :)

Ozp

Citat från: Peter S skrivet 09 November 2020 kl. 06:56
Citat från: Ozp skrivet 08 November 2020 kl. 21:29
Ja från att ha legat i topp i första programmet så åker man ut av ett missat bygge. Gäller att ligga på topp hela tiden, men vem har inte en dålig dag då och då?

Nej, det gäller bara att inte ligga i botten varje gång

Record

Vilka åkte ut då?

Eller vill ni inte spoila?  ;)
Friskt satsat, hälften vunnet..

byStfn

Citat från: ColA skrivet 09 November 2020 kl. 08:24
Rätt ovanligt att juryn består av 1 person även om jag tycker han är riktigt skön  :)

Det var inte bara Magnus. Inget land har haft enhälliga domare (kanske USA). I AU så var faktiskt Jamie Berard bakom kulisserna och bedömde också så det finns fler åsikter. Sen är det också TV så det blir ett snyggare narrativ om det är en domare vars ord är lag!

Ozp

byStfn

Citat från: Ozp skrivet 09 November 2020 kl. 10:16
I USA hade de två domare i bild

Precis, men vi vet inte om det fanns någon mer, eller?

andreaseldh

byStfn

Citat från: andreaseldh skrivet 09 November 2020 kl. 18:56
Citat från: Emma skrivet 08 November 2020 kl. 14:04
Evas lapptäcke!!! Grymt snyggt!!!

Kan bara hålla med! Byggtips?

Jag tyckte jag skymtade tekniken i rutan! Jag noterade själv att det inte fanns några nät att tillgå i "gruvan" så Svartkrut måste löst det med snören! Extra creddigt därmed! :D

Stigge72

Jag tycker, precis som flera andra, att det var trist att de som fick åka hem fick åka hem. Hade varit kul att se mer av er, och nu kommer vi fundera över vad de som åkt hem hade gjort av de utmaningar som kommer.

Kwagge

Skönt att nästa avsnitt är ett avsnitt de har använt i en trailer. I den trailern har man jag ju sett några tävlings par så de har man ju vetat att de inte har åkt ut under de två första programmen...

andli

Jag reagerade över att de bara relativt snabbt visade vissa av slutresultaten i senaste avsnittet. Jag ville ju sett mer av slutresultaten av fler, inte bara de som åker ut och de som vinner.

Jag har under en längre tid haft en teori om att man genom att titta på vilka tävlande lag/individer som presenteras och får tid i olika avsnitt redan under avsnittets gång kan avgöra vem som kommer åka ut (alltså inte bara för LM, utan tex också på MM (vems video får man se när tex) och Idol osv).
Jag har aldrig riktigt orkat gå från att bara tro på magkänslan till att faktiskt göra lite forskning på området och se på vem som får TV tid i vilket avsnitt.
Men LM kanske är en bra kandidat för att faktiskt göra en tidsanalys, lär ju dröja innan någon tävling dyker upp där jag redan från början kan identifiera lagen så bra som här...

I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.