2011, andra vågen. Massor av bilder

Startat av Tobbe Arnesson, 25 December 2010 kl. 10:24

Föregående ämne - Nästa ämne

Mirandir

Citat från: Ferdik skrivet 25 December 2010 kl. 17:43
Citat från: Mirandir skrivet 25 December 2010 kl. 11:51
Tycker det känns som att det saknas någonting i marinan. Men jag kan inte sätta fingret på vad.

Det är för att du ska köpa båt-seten.  ;)
Nepp. Jag insåg vad det var jag saknade: Bryggor! Det finns inga bryggor att förtöja båtarna vid. Och egentligen är det inte så mycket till marina heller. Det är ett utsiktstorn, eller liknande, och något som jag antar är ett litet café. med betoning på litet.
Legobloggen: http://legobloggen.com

insurrection

Gillar också Fairytale and Historic Minifigure Set, och jag som gillar gula figs kommer nog slå till.

Mill village raid är cool eftersom det är precis sådant som alltid brukar efterfrågas av castle-fans.
Tyvärr ser det inte ut som att designen faller mig riktigt på läppen, men blir nog till att köpa iaf (särskillt om de har högafflar med, gammla eller nya).

Aqualize

Ja unimogen är ett måste. Trevligt att pneumatiken gör ett återtåg på ett mer avancerat set. För unimogen ser ju inte så liten ut tycker jag. Trevligt också att de nog väcker till liv luftkompressorn från airtech clawrig (1992 tror jag). Jag har den, ser ut som en mini-pneumatickolv fast bara en anslutning. Den kopplades till en elmotor via ett svänghjul och så fick man då lufttryck utan att behöva pumpa själv. Jag antar och förutsätter att de gör så med unimogen eftersom den har power functions och man ser en elmotor.

mechamike

Eftersom det inte finns så mycket för en OT så får det bli två Millenium Falken..
Några Aliens måste man nog ha..  "prepare for anal probing earthling"  ;D
(Ottipat att det inte var med någon ko dom kunde stråla upp i moderskeppet)

Trodde först att i  7051 skulle  insectoids benen dyka upp (senast sedda i ett set 2004)
Men jag såg fel.  Nåväl..

5770 Lighthouse Island. Makaroner är aldrig fel om min syn är med mig..
Och högaffeln återvänder..   Den duger gott att slakta Zombies med för mig som inte bygger borg!
?

Tobbe Arnesson

Citat från: Aqualize skrivet 27 December 2010 kl. 17:35Trevligt också att de nog väcker till liv luftkompressorn från airtech clawrig (1992 tror jag).

Kom in i matchen nu.  ;)

8049 Tractor with Log Loader har kompressorn med (fast ingen motor, den får man köpa separat): http://www.bricklink.com/catalogItem.asp?S=8049-1
Blogg: Robotkampen

Aqualize

Citat från: Tobbe Arnesson skrivet 28 December 2010 kl. 10:31
Citat från: Aqualize skrivet 27 December 2010 kl. 17:35Trevligt också att de nog väcker till liv luftkompressorn från airtech clawrig (1992 tror jag).

Kom in i matchen nu.  ;)

8049 Tractor with Log Loader har kompressorn med (fast ingen motor, den får man köpa separat): http://www.bricklink.com/catalogItem.asp?S=8049-1
Hmm det var intressant.
Jag har alltid tyckt 8049 inte varit värd pengarna jämfört med hur många (få) delar man får. Så jag har bara sett produktbilden på originalvarianten med stora fjädrande pumpen. Jag tittade nu i parts list och manualen från brickset hur den kompletteras med motor.

Kanske måste köpa den ändå :)

Aqualize

Måste bara säga att unimogen får mig att tänka på mobilkranen, http://brickset.com/detail/?Set=8854-1 från 1989. Har inte den men skulle gärna vilja ha.
Eftersom unimogen i verkligheten modifieras till massa olika uppgifter blir det roligt att se vad legomoddarna hittar på.

Fredrik

Nu har det kommit nya bilder på city setten :D
Shit vilka set, blir garanterat allt utom marinan. Precis som mirandir sa så fattas något. Det ser lixom tomt ut :/

"Bild märkt Lego Confidential bortplockad"
Mvh Swebrick Moderator Team

Måns.S

Citat från: Fredrik skrivet 29 December 2010 kl. 00:00
så fattas något. Det ser lixom tomt ut :/
Det som fattas i city-hamnen är väll ett passagerarfartyg?
Med ett bildeck, resturang, soldeck, en liten LEGO Store osv
Detta är ju det andra fraktfartyget i City-temat.

Tobbe Arnesson

Hittade Nyzeeländska priser för kommande Alien Conquest, för att räkna om det till svenska pengar letade jag upp aktuella set med samma NZ-pris och kollade sedan vad de seten kostar i Svenska s@h.

Här är resultatet:

7049 Alien Striker SEK 59.00
7050 Alien Defender SEK 149.00
7051 Tripod Invader SEK 249.00
7052 UFO Abduction SEK 349.00
7065 Alien Mothership SEK 699.0
7066 Earth Defense HQ SEK 1199.00
7067 Jet-Copter Encounter SEK 499.00

Teabox

Ras 74

Skall helt klart bli intressant att se de seten på närmre håll.
Kan vara en del intressanta nya färger på en del bitar som bara funnits i en viss färg tidigare.
Det är det jag alltid hoppas på när det kommer ett nytt tema.
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

Tobbe Arnesson

Jag ser väldigt mycket fram mot Alien Conquest-temat. Känns så Area 51/Världarnas krig/Mars Attacks-kliché med massor av humor.

Kolla bara på den lilla rymdvarelsen som hoppar på de vanliga minifigsens huvuden samt piloten i moderskeppet med hjärnan synlig!  :D

Tobbe Arnesson

...för att inte tala om själva bortförandet. Synd det inte är en ko som flyger bara.  ;D

Teabox

Sett ännu en ny detalj på ett Alien Conquest set (ny för mig iaf :) ). På 7066 Earth Defence HQ ner i högra hörnet ser det ut som en människa blivit attackerad av en "face hugger" :P