Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

SBC Oktober 2019

Startat av crowwlime_, 08 oktober 2019 kl. 14:31

Föregående ämne - Nästa ämne

crowwlime_

Swebrick Brick Challenge XXXIII

Regler:   
Bygg vad som helst i valfri storlek, innehållande minst en (men gärna flera) av månadens bit.
Biten får gärna ha en framträdande roll i bygget, men det är inget krav.
Bygget ska vara nytt eller ej tidigare visat på Swebrick, Flickr, Facebook, Instagram eller andra delar av internet.
Posta max tre bilder med största sidan 1000 pixlar i denna tråd. Dessutom får man posta en video om man vill.
Bilderna ska postas innan midnatt torsdag 31 oktober, samma dag som lego world drar igång!.
Digitala bidrag är tillåtna, men i händelse av oavgjort resultat vinner fysiska byggen över digitala.
Alla forummedlemmar får delta i tävlingen.

Omröstning sker i en ny tråd som startas strax efter bidragstidens utgång. Vinnaren får outsäglig ära och får också bestämma nästa månads bit.

Månadens bit är 6190 Bar 1 x 3 with 2 Stud Receptacles (Radio Handle, Phone Handset)

Biten kom 94, samma år jag föddes, och har släppts i 12 färger genom 103 set.



Lycka till!

mechamike

Ja den där biten fick man ju i drivor i nån gammal besviklese låda från Skaerbaek om jag inte minns fel, så den här gången torde det väl bli en del bidrag?
?

Tornet

Fasadklättraren

En fasadklättrande inbrottstjuv utrustad med olika slags "suction cups"!

Godtfred


Godtfred

Plockade undan lite idag och fick syn på en svart telefonlur... Hmmm, påminner om något, så lika bra att bygga klart även om det blir två bidrag. En Lightcycle från Tron Legacy. Byggt på en transparent baseplate med en läsplatta undertill.


Tron lightcycle
by gonkius, on Flickr

Men ni andra bygger väl för fullt antar jag, några dagar kvar!

janho

Det har varit byggt för nästan två veckor men jag hann bara fota just nu...

Jag försökte bygga en 3-studs-bred bil/gokart. Jag antar att man sitter lite för högt så kanske det blev en fyrhjuling/quad...






Skafte

Psykedelisk blomma!

(Min hemliga taktik om jag inte vet vad jag skall bygga är att ta fram en 75937 och försöka få dit månadens bit runtom...)

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.