Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

S Brick

Startat av Klas Almqvist, 30 September 2019 kl. 20:15

Föregående ämne - Nästa ämne

Klas Almqvist

Kan man köpa S Brick i Sverige, eller säljer någon svensk Bricklink butik den?

Ozp

Inte vad jag känner till. Men det finns på bricklink inom EU. Sbrick.com skickas också från EU.

Klas Almqvist

Citat från: Ozp skrivet 30 September 2019 kl. 21:37
Inte vad jag känner till. Men det finns på bricklink inom EU. Sbrick.com skickas också från EU.

Sbrick.com deras hemsida så är priset 69 dollar sedan tillkommer frakt plus moms slutpriset blir över tusen kronor.

Ozp

Ja den är inte billig. Sök på Bricklink, det finns några säljare som säljer den för ca 700 kr.

mortil

Jag har varit i kontakt med Sbrick rätt många gånger.

Vill minnas att dom sa att om vi som LUG beställer ett gäng så får vi en viss rabatt.   typ 30% eller nått sånt.
Lego är avkoppling.

Technic är livet.

byStfn

Jag är på att beställa några framöver om någon vill gå ihop. Vet att det gjorts bulk-köp tidigare..

andreas E

Ställ en fråga till Styrelsen om föreningen kan administrera ett bulk köp.

LelleB

Hur kommer Sbrick stå sig nu med LEGOs nya motorer? Är det nå idé att göra bulkköp i dagsläget?

Illuwatar

De nya motorerna går inte att koppla in till SBrick (olika kontaktdon, ej kompatibla).
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

Ozp

Man behöver även pf-batteriboxarna

LelleB

Citat från: Illuwatar skrivet 02 Oktober 2019 kl. 07:34
De nya motorerna går inte att koppla in till SBrick (olika kontaktdon, ej kompatibla).

Är Sbrick verkligen nåt att satsa på i dagsläget om man bara kommer kunna använda gamla motorer som redan börjat bli en bristvara?

Ozp

Beror ju på vad hur mycket pf-motorer man redan har och vad man tänker använda den till.
S-brick har fyra utgångar. Den nya Power-Up har två utgångar.
De kommer att sälja pf-motorer iallafall till nästa år, har jag läst någonstans.

Sen finns BuWizz som har integrerat uppladdningsbart batteri.
PfXBrick som har strömmatning både från pf och usb.

Illuwatar

Control+ har fyra utgångar - den är mer lik S-Brick på så sätt än Powered Up...

Jag håller på och gör en del tester och kommer sammanfatta det jag ser i en separat tråd. Kan säga i alla fall att Control+ är en stark kandidat till både S-Brick och BuWizz om man vill hålla sig till det nya systemet. Apparna (BuWizz och BrickControl 2) fungerar bra med Control+ hårdvaran...
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se