[MOC][WIP] Toy Story-karaktärer (och inredningsdetaljer)

Startat av byStfn, 10 September 2019 kl. 14:30

Föregående ämne - Nästa ämne

byStfn

Till Lego World i okt-nov så vill jag befolka mitt bygge med så många av karaktärerna från främst Andy's rum men även andra karaktärer från del tre och fyra av filmserien. Detta är ett försök att lägga ut de färdiga eller ofärdiga karaktärerna i en form av Work in Progress men även som en checklista för mig själv.

Ett urval av de karaktärer som redan finns utgivna (2010/2019). Jag använder bilden för skaljämförelse med de olika karaktärerna när jag kollar igenom filmerna. Jag strävar efter skalenlighet så långt jag bara kan.

Först ut (och enklast) är:

Etch

Mr Potato Head

Lenny

Framöver kommer jag att försöka skapa de flesta av leksakerna i rummet. Vissa är svårare än andra men skalan för bitbyggda karaktärer är svår men dock inte omöjlig eftersom jag bygger relativt stort.

Karaktärer:
✔ Slinky (fjäderhunden)
✔ Mr Potato Head
✔ Mrs Potato Head
✔ Bo Peep (ogillar den officiella versionen)
✔ Lenny (kikaren)
- RC Car (finns i två officiella versioner men även där är jag inte helt nöjd :) )
✔ Snake and Robot
✔ Shark
✔ Microphone Mike
✔ Mr. Spell
✔ Wheezy
✔ Bo Peep's Sheep
✔ Chatter Telephone
- Toddle Tots Firetruck
- Rocky Gibraltar

Props
✔ Pixarbollen
- Soptunna
- Handkontroller
✔ Sänglampa (runda till befintlig)

Kommer någon på andra karaktärer eller rekvisita som bör finnas med i bakgrunden så är det bara att föreslå på :)

Låt leksakerna komma till liv ;D

Clarmo

Grymt projekt Stefan, ska bli kul att följa och jag känner på mig att det kommer bli hur bra som helst! Heja  :)

fork

crowwlime_

Skafte

byStfn

Citat från: fork skrivet 10 September 2019 kl. 16:06
Kul projekt!

Den klassiska Pixar bollen bör ju finnas med :D
https://disney.fandom.com/wiki/Pixar_Ball

Jag har faktiskt redan en 41250 (inte stripad ännu) och den är så bra i skala att jag inte vill byta ut den till en bitbyggd :)

Citat från: crowwlime_ skrivet 10 September 2019 kl. 17:33
Och en Pizza planet truck!  :D

Åh, jag har faktiskt en plan för den med, men den överaskningen sparar jag till fotona av den färdiga modellen :D

Citat från: Skafte skrivet 10 September 2019 kl. 18:39
Wheezy, hajen, 8-ball...

Hajen har jag noterat på min lista och de andra två sitter på hyllan redan :)

byStfn

Några av de jobbigaste karaktärerna är ju paret Potato Head som är oerhört uttrycksfull på liten yta men nu idag hade jag ett litet break. Jag har inte bitar i rätt färger men tekniken är klockren med riktig plast. Inte helt nöjd med utseendet ännu men jag måste vidare med allt annat småfix av modellen så detta får duga så länge för Herr Potatishuvud.

Skafte

byStfn

Citat från: Skafte skrivet 10 September 2019 kl. 19:13
Tunnan med apor?

Jag har funderat över vad som skulle kunna funka som apor.. Kanske plate med clip?

byStfn

Lenny

Ser lite mer spetsig ut än jag önskat men alla tiotal andra kombinationer såg mer fel ut. Jag utgår från denna bilden där man tydligt ser Lennys minimala storlek. Medium Azure hade varit den bästa färgen men 20482 finns bara i en blå nyans och jag ville verkligen använda den biten pga de inbyggda "pupillerna".

Godtfred

Saknar karaktären från en av de roligaste scenerna: "Mr Tortilla man" (lycka till att få ihop den...)
Och naturligtvis behövs Zurg också, men ser nu att han redan finns som minifig...

byStfn

Citat från: Godtfred skrivet 19 September 2019 kl. 07:49
Saknar karaktären från en av de roligaste scenerna: "Mr Tortilla man" (lycka till att få ihop den...)
Och naturligtvis behövs Zurg också, men ser nu att han redan finns som minifig...

Rolig utmaning men inte i minifigskala :) Jag ska se vad jag kan göra. Du har rätt i att det är en rolig scen. Har ingenting från trean ännu så detta åker upp på listan!

byStfn

I helgen föll bokstavligen många bitar på plats och ett helt gäng karaktärer gjordes klara. Jag designar digitalt eftersom jag använder så många specifika smådelar som jag inte har i rätt färger eller oftast inte alls. Tanken är att lyckas beställa allt detta i god tid till Lego World :)

Microphone Mike

Slinky

Efter att ha försökt få till öron av uppochnedvända sköldar så fick det slutligen bli gamla cape-biten i gammelbrunt. Dock finns den inte till humana priser på BL i rätt antal så om någon har den hemma att låna ut eller sälja så vet ni var jag finns.

Mrs. Potatohead

Fru Potatishuvud kommer se annorlunda ut pga okonventionell lösning som inte går att lösa i Stud.io. Har även ändrat Herr P på liknande sätt.

Shark

Den extra stora hajen 62605pb01c01 från pirattemat 2008-2009 får stå som modell till karaktären Shark. Inte helt korrekt men jag har hellre den här (som även är rätt ovanlig) än en bitbyggd variant.

byStfn

Diskuterbart en karaktär men jag har äntligen lyckats närma mig en design på den klassiska Pixar-lampan (som alltså är samma sorts lampa som står på skrivbordet i Andy's rum).

Boathill

Lampan är ju grymt bra! Vad är det för bit som är "gångjärnet" vid foten (den som har tre prickar)? :)
Region Hufvudstaden