Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

SBC september 2019

Startat av Skafte, 08 september 2019 kl. 22:54

Föregående ämne - Nästa ämne

Skafte

Swebrick Brick Challenge XXXII

Regler:   
Bygg vad som helst i valfri storlek, innehållande minst en (men gärna flera) av månadens bit.
Biten får gärna ha en framträdande roll i bygget, men det är inget krav.
Bygget ska vara nytt eller ej tidigare visat på Swebrick, Flickr, Facebook, Instagram eller andra delar av internet.
Posta max tre bilder med största sidan 1000 pixlar i denna tråd. Dessutom får man posta en video om man vill.
Bilderna ska postas innan midnatt måndag 30 september.
Digitala bidrag är tillåtna, men i händelse av oavgjort resultat vinner fysiska byggen över digitala.
Alla forummedlemmar får delta i tävlingen.

Omröstning sker i en ny tråd som startas strax efter bidragstidens utgång. Vinnaren får outsäglig ära och får också bestämma nästa månads bit.

Månadens bit är 64647 "Minifigure, Plume Feather Triple Compact / Flame / Water".



Den är nyare än jag trodde, kom 2009 men har ändå hunnit vara med i 283 set och finns i 11 färger. Jag uppmanar alla byggare att vara lite mer kreativa än att använda den som plym/eld/vatten!  :)


Tornet

Hos familjen Spigghare var tuppen det svarta fåret. De oräkneliga upptåg han stod för hade fått såväl Mildred som Breinhold att allvarligt överväga hans fortsatta existens på gården.
När han lade beslag på väskan med Mildreds samling av polynesiska batiktryck klev han dock över en gräns. Väl medveten om detta tog han sin tillflykt till den högsta punkt han kunde nå. Dessvärre skulle han snart bli varse att en uppretad Mildred Spigghare inte var något man avfärdade med ett vingskak.
Som det verkade var Spigghare jr nu det enda som kunde rädda tuppen från snar hädanfärd.

(månadens bit finns naturligtvis i tuppen bakre regioner)

Godtfred

Anakin tar sitt sista lavabad på Mustafar...


Skafte

Fler plymbyggen tror jag nog vi kan få ihop!? Kanske någon Skærbækresenär hittar något i en besvikelselåda? "Ni har ju hela helgen på er"... och måndag.

8)

crowwlime_

#4
Citat från: Skafte skrivet 27 september 2019 kl. 15:25
Fler plymbyggen tror jag nog vi kan få ihop? Ni har ju hela helgen på er.. och måndag.
Titta, det gick ju faktiskt!  :)

Piratattack i sydkinesiska havet. Tyvärr förliste handelsfartyget innan piraterna han plundra något.
Månadens bit används såklart som både eld och vatten, men även som trasigt segel och som drakhuvud på förstäven.

o0ger

Light the fires!!
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

janho

Citat från: o0ger skrivet 29 september 2019 kl. 12:01
Light the fires!!

Varifrån kommer de där gråa vinkelställd bitarna? Jag har aldrig sett dem förut...

Ozp

Citat från: janho skrivet 29 september 2019 kl. 21:18
Citat från: o0ger skrivet 29 september 2019 kl. 12:01
Light the fires!!

Varifrån kommer de där gråa vinkelställd bitarna? Jag har aldrig sett dem förut...

32828

Nybohov Creation Ltd.

Citat från: Ozp skrivet 30 september 2019 kl. 05:31
Citat från: janho skrivet 29 september 2019 kl. 21:18
Citat från: o0ger skrivet 29 september 2019 kl. 12:01
Light the fires!!

Varifrån kommer de där gråa vinkelställd bitarna? Jag har aldrig sett dem förut...

32828

Det är nog en ny bit som o0ger lade rabarber på i Skaerbaek.
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

Stigge72

Citat från: janho skrivet 29 september 2019 kl. 21:18
Citat från: o0ger skrivet 29 september 2019 kl. 12:01
Light the fires!!

Varifrån kommer de där gråa vinkelställd bitarna? Jag har aldrig sett dem förut...
Det undrar jag också...

Citat från: Ozp skrivet 30 september 2019 kl. 05:31
32828
Nope

Citat från: Nybohov Creation Ltd. skrivet 30 september 2019 kl. 08:15
Det är nog en ny bit som o0ger lade rabarber på i Skaerbaek.
Inte alls omöjligt

o0ger

Citat från: janho skrivet 29 september 2019 kl. 21:18
Citat från: o0ger skrivet 29 september 2019 kl. 12:01
Light the fires!!

Varifrån kommer de där gråa vinkelställd bitarna? Jag har aldrig sett dem förut...

Det är nya bitar från i år. Finns just nu i ett Batman-set.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Skafte

Jamen bidragen då? Bara timmar (knappt) kvar!

janho

Citat från: Skafte skrivet 30 september 2019 kl. 22:13
Jamen bidragen då? Bara timmar (knappt) kvar!

Sorry... :-(

Citat från: o0ger skrivet 30 september 2019 kl. 20:17
Det är nya bitar från i år. Finns just nu i ett Batman-set.

Tack!

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.