Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

10181 - Eiffel Tower, någon som har det ?

Startat av tellblom, 18 december 2010 kl. 08:33

Föregående ämne - Nästa ämne

tellblom

Har varit sugen på den länge och det visar sig att några bitar till denna slinker med i varje BL beställning...... (jag vet att den antagligen är bra mycket billigare att köpa komplett än i delar men den kommer lite mer smygande eftersom )

Någon som har den, är den så bra som jag tror den är?

/Martin

P.S
Jag råkade kolla igenom vilka bitar som kommit med andra beställningar det visade sig att  jag hade råkade ha ca 2950 av de 3400 bitarna
DS

micke

Jag tycker det är ett jättefint set och precis som du var jag  sugen på det länge innan jag slog till på det, inget jag ångrar
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

Skrytsson

Citat från: tellblom skrivet 18 december 2010 kl. 08:33
det visade sig att  jag hade råkade ha ca 2950 av de 3400 bitarna

Då tycker jag nästan att du borde se till att köpa de återstående 450 bitarna. Dock går det ju inte att köpa varelse instruktionshäfte eller låda "löst" på BL.

AndersI


Skrytsson

Jo, jag är medveten om det. Men det är ju roligare att ha den fysiska versionen.

tellblom

Jag kör som Anders , jag har dem som PDF och det räcker gott.

micke: Hur hög blir den "in-real-life" blir den 100cm ? (Eftersom den är 324m hög på riktigt )

/Martin

micke

@ Tellblom
Den är 116 cm till flaggtoppen
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

tellblom

Ahh den blir en trevlig skapelse,.....
Får beställa de sista bitarna snart hör jag juh :)

mattias_UCS

Jag köpte ett 10181 set till mina föräldrar förra julen, i tron att dom skulle bygga det.
Dom har inte rört det än, får väl bli att man "hjälper" dom med det annars hinner nog bäst före datumet gå ut på sakerna. ;D

Har till och med byggt en glas monter till dom som dom kan ha den i.....

/Mattias

devva

Citat från: mattias_UCS skrivet 19 december 2010 kl. 10:07
Jag köpte ett 10181 set till mina föräldrar förra julen, i tron att dom skulle bygga det.
Dom har inte rört det än, får väl bli att man "hjälper" dom med det annars hinner nog bäst före datumet gå ut på sakerna. ;D

Har till och med byggt en glas monter till dom som dom kan ha den i.....

/Mattias

Låter helt klart som att dina föräldrar är otacksamma och att du genast borde ta tillbaks denna julklapp och istället ge dom varsitt par strumpor istället :D

mattias_UCS


tellblom

Nu är iallafall alla delar på ingång......

Får väl se om det blir något torn i mellandagarna........

/Martin

micke

Citat från: tellblom skrivet 23 december 2010 kl. 10:49
Nu är iallafall alla delar på ingång......

Får väl se om det blir något torn i mellandagarna........

/Martin

Har du ngn uppfattning om totalkostnad?
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

tellblom

Svårt att säga eftersom jag ständig under ca ett halvårs tid köpt till några bitar här och några där....

Ett snabbt överslag ger ca 2400kr (vilket är första gången för mig det är billigare att köpa bit för bit än hel sats)
men då är inte 4 st gröna 32x32 plattor eftersom jag redan har dessa

/Martin

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.