Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

SHIPtember någon?

Startat av janho, 01 September 2019 kl. 20:34

Föregående ämne - Nästa ämne

janho

Jag undrade om det är några Swebrickare som tänker bygga ett SHIP i år?

Jag bestämde mig igår kväll och har byggt en 100-studs linjal. Nu är det bara att hitta vad jag ska bygga. Jag har börjat greja lite och hoppas att jag kan visa något WIP under kommande dagar...

Hoppas att andra ska ta upp utmaningen!

Stigge72

Det brukar vara några här som bygger och visar. Själv noterade jag i veckan att det snart är september, och har funderat på några bitar som vore kul att ha med...

mortil

Jag har ju redan tjuvbörjat på min battlecruiser men den har jag satt som mål i Mars.
Lego är avkoppling.

Technic är livet.

Anders67

Kanske, Lite sugen på att bygga ett Wipe Out skepp
Deltar i CB Blue Harvest och CB Castonien

o0ger

Japp! Jag har börjat och målet är att det ska följa med till Skaerbaek sista helgen i september.

Det verkar som att Noblebun har tagit över SHIPtember nu. Simon har lite för många bollar i luften tror jag.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

byStfn

Och jag tänkte som vanligt att jag skulle försöka men nu är det redan den 5:e och jag har inte börjat och har massor med annat att göra.

o0ger

Hur går det för er? Jag är nästan klar, men jag har inte haft tid/ork att lägga upp några WIP-bilder. Nu ligger fokus på att bli klar innan Skaerbaek.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Anders67

Citat från: Anders67 skrivet 01 September 2019 kl. 21:31
Kanske, Lite sugen på att bygga ett Wipe Out skepp
För mycket på jobbet, och för lite inspiration just nu!
Deltar i CB Blue Harvest och CB Castonien

janho

Citat från: o0ger skrivet 18 September 2019 kl. 15:30
Hur går det för er? Jag är nästan klar, men jag har inte haft tid/ork att lägga upp några WIP-bilder. Nu ligger fokus på att bli klar innan Skaerbaek.

Det går sakta framåt för mig. Här är mina WIP bilder: https://flic.kr/s/aHsmGFYuuF Jag försöker bygga på en triangulär stomme men det blir lite svårt... Och jag blir långsamt utan några användbara vita bitar.

BlueBuilder

Ska bli kul att se vad ni bygger! Jag hade tänkt vara med och har äntligen skissat fram en design men hälsan tillåter inte mycket byggtid så deadline får snarare bli utställningen på Flygvapenmuseet i november.

swestar

Citat från: o0ger skrivet 18 September 2019 kl. 15:30
Jag vill se WIP-bilder!!! Jag vill se WIP-bilder!!! ;) :)
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

o0ger

SHIPtember är över. Mina reflektioner:

Jag visste inte om jag skulle lyckas bygga nåt i år. Jag var inte säker på att jag ens skulle bli nöjd med mitt SHIP förrän bara de sista dagarna. Detta i kombination med för lite tid gjorde att jag inte postade några WIP-bilder. Nu har jag ändå hittat några bilder och skrivit lite om det på min blogg: https://o0ger.blogspot.com/2019/10/shiptember-2019-build-log.html

Många av de som brukar bygga fina skepp har inte varit med i år. Anar vi kanske slutet på SHIPtembers storhetstid?

Även många digitala byggen i år igen. Folk blir duktigare på att bygga digitalt och på att rendera. Jag tycker att de digitala byggena är fina, men för mig är det inte ett SHIP.

Här kan ni se de som blev färdiga i år: https://www.flickr.com/groups/the-shipyard/discuss/72157710408263871/

Här kan ni rösta (om ni vill): https://www.flickr.com/groups/the-shipyard/discuss/72157711149850893/

Så, nu är det hög tid att börja planera för SHIPtember 2020!!!

Magnus den store

Det blev några fina rymdskepp trots bortfallet, och ditt var väldigt lyckat.

Citat från: o0ger skrivet 03 Oktober 2019 kl. 10:06
Även många digitala byggen i år igen. Folk blir duktigare på att bygga digitalt och på att rendera. Jag tycker att de digitala byggena är fina, men för mig är det inte ett SHIP.

Imho kan det omöjligt vara ett ship. Super Huge Investment in Parts eller Significantly Huge Investment in Parts borde sålla bort digitala byggen. Dock tillåts de.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Peter S

Citat från: Magnus den store skrivet 03 Oktober 2019 kl. 10:33
Det blev några fina rymdskepp trots bortfallet, och ditt var väldigt lyckat.

Citat från: o0ger skrivet 03 Oktober 2019 kl. 10:06

Imho kan det omöjligt vara ett ship. Super Huge Investment in Parts eller Significantly Huge Investment in Parts borde sålla bort digitala byggen. Dock tillåts de.
Dessutom är det ju en utmaning att bygga stort fysiskt eftersom man måste tänka på konstruktionen. I ett digitalt bygge räcker det med yta.

o0ger

Skeppet som jag lade min topp-röst på är digitalt. :(

RSV Temeraire by Arik, on Flickr

Jag vet inte vad jag ska tycka längre. Jag älskar det här skeppet. Älskar jag det mindre för att det är digitalt. Tydligen. Men varför? Det är fortfarande en skapelse av någon. Någon har lagt tid på att bygga och rendera detta.

Min lilla tröst är väl att mitt skepp aldrig hade varit möjligt att bygga digitalt.