Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Tak-tankar...

Startat av AndersI, 26 Augusti 2019 kl. 17:07

Föregående ämne - Nästa ämne

AndersI

Jag funderar på vilket tak som fungerar bäst på det här gamla sneda huset - enbart plates, täckt med tiles, tiles i två nivåer, eller gå all in på små takbitar (blir en mindre förmögenhet,  dock)?
Region: Nerike och lite ÖstraG (bor i Södermanland)
Mitt urgamla LEGO CAD-program: BlockCAD

BrickMe

Citat från: AndersI skrivet 26 Augusti 2019 kl. 17:07
Jag funderar på vilket tak som fungerar bäst på det här gamla sneda huset - enbart plates, täckt med tiles, tiles i två nivåer, eller gå all in på små takbitar (blir en mindre förmögenhet,  dock)?

Budgetnivå men så trist med bara plates!
Tiles i två olika nivåer funkar.
Premium som du skriver blir nog snyggast men då får man käka blodpudding resten av månaden ;)
Det kostar att ligga på topp ;D

Joacim

Håller med om att cheese slopas är klart snyggast, men om du köpt med tiles i två nivåer så liknar det ett plåttak inget fel på det heller.

Godtfred

Kolla tex Stej123:s tak på Lönneberga gården med 1x2 tiles i olika höjd. Bästa metoden jag sett för att efterlikna ett tegeltak.

AndersI

Citat från: Godtfred skrivet 27 Augusti 2019 kl. 09:21
Kolla tex Stej123:s tak på Lönneberga gården med 1x2 tiles i olika höjd. Bästa metoden jag sett för att efterlikna ett tegeltak.

Tack för tipset! Den var lite svårhittad, så jag lägger länken här - https://www.swebrick.se/index.php?topic=10990.msg217319#msg217319

Ja det är ett vådligt snyggt tak, och 1x2 tiles är väl något billigare än 1x2 slopes - jag får fundera och experimentera lite...

Zilmrud

//Peter Z:a Ilmrud (Zilmrud)

https://www.flickr.com/photos/zilmrud/

AndersI

Nu försökte jag ju hitta en acceptabel variant som inte blir fullt så dyr som små slopes...