Bricks and Pieces - Kan inte välja Sverige som land längre (verkar funka nu)

Startat av o0ger, 17 juli 2019 kl. 16:02

Föregående ämne - Nästa ämne

o0ger

Man kan inte ange Sverige som "var bor du?" längre. Man kan bara välja mellan Förenta staterna, Storbritannien och Tyskland.

Har det någon betydelse vilket land man väljer? Om man väljer Storbritannien så står allting fortfarande på svenska och jag är fortfarande inloggad på den svenska sajten. Jag har inte testat att köpa nåt än, men hoppas att detta inte betyder att B&P är stängt för Sverige.

ändrade trådrubriken för att matcha nuvarande status
/admin
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Magnus den store

Det låg nere för några dagar sen för att de genomförde någon förändring. Kanske inte är klart än.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Gideon

Citat från: Magnus den store skrivet 17 juli 2019 kl. 17:40
Det låg nere för några dagar sen för att de genomförde någon förändring. Kanske inte är klart än.
Håller tummarna att du har rätt... för det står ju ganska tydligt att " Tyvärr säljer vi bara enskilda bitar i länder som finns på den här listan. "

Magnus den store

Citat från: Gideon skrivet 17 juli 2019 kl. 18:26
Citat från: Magnus den store skrivet 17 juli 2019 kl. 17:40
Det låg nere för några dagar sen för att de genomförde någon förändring. Kanske inte är klart än.
Håller tummarna att du har rätt... för det står ju ganska tydligt att " Tyvärr säljer vi bara enskilda bitar i länder som finns på den här listan. "

När det låg nere stod det att de arbetar med en förbättring. Det vore en dålig förbättring om länder utesluts.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

shiftaltcmd

Bara fyra länder just nu. Kommer nog tillbaks när de är klara.
USA, Storbritannien, Tyskland, Schweiz.

Saxat från bap.
Hey there! We're busy making some improvements to our Bricks & Pieces service, so buying bricks isn't available in most countries at the moment. Please check back in a few days.

o0ger

Citat från: shiftaltcmd skrivet 17 juli 2019 kl. 18:40
Bara fyra länder just nu. Kommer nog tillbaks när de är klara.
USA, Storbritannien, Tyskland, Schweiz.

Saxat från bap.
Hey there! We're busy making some improvements to our Bricks & Pieces service, so buying bricks isn't available in most countries at the moment. Please check back in a few days.
Ok, då är det förhoppningsvis temporärt
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

byStfn

Citat från: o0ger skrivet 17 juli 2019 kl. 18:51
Citat från: shiftaltcmd skrivet 17 juli 2019 kl. 18:40
Bara fyra länder just nu. Kommer nog tillbaks när de är klara.
USA, Storbritannien, Tyskland, Schweiz.

Saxat från bap.
Hey there! We're busy making some improvements to our Bricks & Pieces service, so buying bricks isn't available in most countries at the moment. Please check back in a few days.
Ok, då är det förhoppningsvis temporärt

Annars flyttar jag utomlands :D

Peter S

Citat från: byStfn skrivet 18 juli 2019 kl. 08:16
Citat från: o0ger skrivet 17 juli 2019 kl. 18:51
Citat från: shiftaltcmd skrivet 17 juli 2019 kl. 18:40
Bara fyra länder just nu. Kommer nog tillbaks när de är klara.
USA, Storbritannien, Tyskland, Schweiz.

Saxat från bap.
Hey there! We're busy making some improvements to our Bricks & Pieces service, so buying bricks isn't available in most countries at the moment. Please check back in a few days.
Ok, då är det förhoppningsvis temporärt

Annars flyttar jag utomlands :D
Kan man Brexita till England? Eller vad kallas det?

Myko


Joacim

Citat från: shiftaltcmd skrivet 17 juli 2019 kl. 18:40
Bara fyra länder just nu. Kommer nog tillbaks när de är klara.
USA, Storbritannien, Tyskland, Schweiz.

Saxat från bap.
Hey there! We're busy making some improvements to our Bricks & Pieces service, so buying bricks isn't available in most countries at the moment. Please check back in a few days.

Då får man väl använda svärföräldrarnas adress utanför Bern... :o

Magnus den store

Nu står det så här:
CitatHej! Vi jobbar för tillfället med förbättringar på vår Bricks & Pieces-tjänst, och på grund av detta är det i de flesta länder just nu inte möjligt att köpa bitar. Vänligen återkom inom några dagar.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

BeardedNerd

Det går att komma in på tjänsten nu och beställa bitar, men det fastnar i checkout, jag får felmeddelande efter att ha knappat in kontouppgifterna och godkänt via bankid. Hur kan Lego konsekvent vara så usla med sin webbshop?

Magnus den store

Jag får det här meddelandet:

"Sorry! We're unable to authorise your payment at this time. Please try again"
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

LelleB

Citat från: Magnus den store skrivet 17 augusti 2019 kl. 10:24
Jag får det här meddelandet:

"Sorry! We're unable to authorise your payment at this time. Please try again"

Samma här. Varit så i två dagar nu. Kundtjänsten sa "vänta".
Tycker dom borde reagera då det inte verkar gå att beställa set från shopen heller.

mortil

Trippelsuck.  blev rätt glad där en sväng men det dog ut.

Att ett stort företag som Lego inte ens har en fungerande webbshop är ju rätt illa.
Lego är avkoppling.

Technic är livet.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.