Hittat på nätet/andras byggen (samlingstråd)

Startat av Teabox, 13 December 2010 kl. 13:06

Föregående ämne - Nästa ämne

Myko

Citat från: Godtfred skrivet 31 Oktober 2024 kl. 14:19På tiden! Ser att jag laddade upp en bild av mina på Brickshelf för 20 år sedan...

https://brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?i=1041214

(Mest barnens byggen där annars)

Våra brickshelf-konton skiljer bara med en bokstav!

Godtfred

o0ger

Detta tycker jag var en kul idé! Som nästa nivå av habitat-byggande:

Witch House - Halloween Habitats by Palixa And The Bricks

Witch House - Halloween Habitats by Palixa And The Bricks

Ett väldigt fint och roligt sätt både att visa upp och leka med habitat.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

andreaseldh

Här ser vi uppskalning värdig @CopMike Briquoleur byggt moduler för att skala upp vägplattorna 606p01, 606p02, 607p01 och 608p01 till skala 6:1. Man förstår var han tvekar att lägga upp bygginstruktioner.

https://rebrickable.com/users/Briquoleur/workbench/15801/

CopMike

Bygga stort digitalt ::)! Men han verkar fundera på en halv IRL åtminstone!
CitatEach plate is 5ft x 5ft (1.5m x 1.5m), that why one cannot see the seams between bricks from the pictures because of the scale. Each plate is bigger than some rooms in some parts of the world. At this rate, we'll need a warehouse to layout an upscaled classic town :-)

My motivation is actually to build only a half plate to display of some of the upscaled models. I'll post some more pictures soon.

Kwagge

Några Swebrickare gick förbi Br på Ströget förra veckan. Är lite mer framförhållning på deras skyltfönster än Lekia.. ansökan till detta var sista maj 2024.. dvs man får skicka in förslag på vad man vill bygga o sen tar Lego/Br ut vem som får äran.

Här är en liten artikel om det ena fönstret där. Så får Ni öva på Er danska med..

https://kobenhavnliv.dk/kobenhavngl/helgi-og-esben-har-genskabt-beroemte-koebenhavnske-bygninger-i-lego-det-er-en-gammel-droem

Börshuset brann ju efter ansökan men efter diskussion så ville de ha med det iaf.

andreaseldh

o0ger

Jag har länge vetat att Akiyuki är väldigt duktig och speciell, men hans senaste film fick mig faktiskt att tappa hakan.

När de fyra robotarna rör sig i synkroniserade mönster satt jag bara och gapade. 
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Bokeslundsparken

Citat från: o0ger skrivet 01 December 2024 kl. 22:18Jag har länge vetat att Akiyuki är väldigt duktig och speciell, men hans senaste film fick mig faktiskt att tappa hakan.

När de fyra robotarna rör sig i synkroniserade mönster satt jag bara och gapade. 
Ja det där är verkligen nästa nivå av galen skit!
In vino veritas.

Anders67

Citat från: o0ger skrivet 01 December 2024 kl. 22:18Jag har länge vetat att Akiyuki är väldigt duktig och speciell, men hans senaste film fick mig faktiskt att tappa hakan.

Såg det idag på youtube och tänkte dela det här och såg att du redan delat det - underbar video som får även mig att tappa hakan flera gånger!