Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vasaloppet-triptyk

Startat av andreaseldh, 24 mars 2019 kl. 10:28

Föregående ämne - Nästa ämne

andreaseldh

Två av de tre delarna är klara och jag kan inte hålla mig från att visa er. Men eftersom mittendelen är hemlig tills den är färdig har jag maskerat vissa bilder.

Skidskytte och snowboard efter skoter

P3240593edit by Andreas Eldh, on Flickr

Närbilder

P3240596 by Andreas Eldh, on Flickr


P3240597 by Andreas Eldh, on Flickr

Moddad

P3240595 by Andreas Eldh, on Flickr

VARNING! Sytråden är inte av fabrikatet LEGO

P3240594edit by Andreas Eldh, on Flickr

På högra delen kommer nästa skidskytt åkande

P3240598edit by Andreas Eldh, on Flickr


P3240599 by Andreas Eldh, on Flickr

medan jag leker med min pistmaskin som kom på tredje plats i nano-byggtävlingen 2014

P3240600 by Andreas Eldh, on Flickr

Ska jag leta fram mitt vanliga ansikte, eller kanske byta till hela sig-figen? Och varför reagerar inte min hund på isbjörnarna?

P3240601 by Andreas Eldh, on Flickr

Emma

Ser bra ut! Många roliga detaljer.

andreaseldh

#2
Nu är mitten klar, en förstoring! LDD-fil för trädet bifogas.


P4010617 by Andreas Eldh, on Flickr


P4010618 by Andreas Eldh, on Flickr


P4010619 by Andreas Eldh, on Flickr


P4010620 by Andreas Eldh, on Flickr

Bugg i LDD-filen: Mitt under roten ska det sitta en 87580!

Stigge72

Snyggt och många kul detaljer.

Emma

#4
Haha! Kul idé att zooma in så där! Om du har bitar till det, vore det inte ännu mer effektfullt att lämna lite mer tom yta före och efter jätte-landet?

För övrigt tänker jag direkt på super Mario bros värld 4 på mitt gamla nes.

andreaseldh

Citat från: Emma skrivet 02 april 2019 kl. 14:14
Om du har bitar till det, vore det inte ännu mer effektfullt att lämna lite mer tom yta före och efter jätte-landet?

Hur menar du? Mer neutral skog i minifigurskala? För om du menar större yta i jätteskala, känner jag att jag måste bygga fler träd och dom var betydligt dyrare än jag hade räknat med. Och klistermärkena med texten LEGO motsvarar hälften av den europeiska marknaden. Men det kanske blir något annat...

Här är förresten en översiktsbild till Månadens bygge, april:


P4020633-bearbetad by Andreas Eldh, on Flickr

andreaseldh

Ingen förstoring utan ett förstoringsglas!


P4040634-bearb by Andreas Eldh, on Flickr

Emma

Citat från: andreaseldh skrivet 02 april 2019 kl. 14:52
Citat från: Emma skrivet 02 april 2019 kl. 14:14
Om du har bitar till det, vore det inte ännu mer effektfullt att lämna lite mer tom yta före och efter jätte-landet?

Hur menar du? Mer neutral skog i minifigurskala? För om du menar större yta i jätteskala, känner jag att jag måste bygga fler träd och dom var betydligt dyrare än jag hade räknat med. Och klistermärkena med texten LEGO motsvarar hälften av den europeiska marknaden. Men det kanske blir något annat...

Här är förresten en översiktsbild till Månadens bygge, april:


P4020633-bearbetad by Andreas Eldh, on Flickr

Jag menar mer minifig-skala utan något som händer. Det är ganska tight mellan förstoringen och skjutbanan. Lägg till 8 pluppar mellan snowboardåkaren och jätte-sektionen.  Bara för att varje del av ditt bygge ska få komma till sin rätt. Oavsett, så rolig grej. Jag tippar att detta blir en av favoriterna bland vasaloppspubliken.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.