Klossfestivalen 5-7 juli 2019 Örebro - Anmäl er här!

Started by klossbutiken.se, 19 March 2019 kl. 15:30

Previous topic - Next topic

Nilsson.calle

Quote from: klossbutiken.se on 01 July 2019 kl. 21:24
Hej Janimakaj och Nilsson.calle !

Självklart ser vi att allt byggs upp och fixas på torsdagen, men förstår om det kan uppstå problem.

Janimakaj: Onsdag är att föredra då du ingår i ett CB och fredag blir då knasigt. Du har möjlighet att mellan kl.12-16 på onsdag komma förbi och ställa upp din del.

Nilsson.calle: Du kommer in från kl.8 och vi öppnar kl.10 - så toppen om du kan komma runt 8 såklart ;)

Varmt välkomna båda!

Och till er andra, så kommer ikväll - senast imorgon info etc. etc.

Ha en fin kväll alla!

Planerar att åka hemifrån vid 6 och då rullar jag in vid 8, på två timmar borde jag ha fått upp mitt bygge  :)

Kwagge

Quote from: klossbutiken.se on 02 July 2019 kl. 00:01
Hej Allihopa!

Snart kör vi igång - superkul!

Här kommer all info inför Klossfestivalen 2019:

> Utställarinfo - mycket samma som åren innan
> Karta över öarna - dessa kommer att hamna på olika platser i lokalen, så förbise örnas inbördes placering
> Uställningsobjekt - totallistan som vi också utgår ifrån gällande MOC-kort, så hoppas ni anmält rätt namn på era byggen. Och pga GDPR, så är era namn borttagna, men förhoppningsvis vet ni vad era byggen heter ;)

Om det finns enstaka fel som är av viktig karaktär, så skriv fråga i denna tråd. Såsom att ni saknar ett objekt eller kanske rent av ni saknar er helt själva.

Ha det bäst!

Vi syns på torsdag!

Fredrik Novak
Klossfestivalen.se

Tåglandskapet saknar ett bord till vid en av långsidorna..

Gideon

Quote from: Kwagge on 02 July 2019 kl. 09:33
Tåglandskapet saknar ett bord till vid en av långsidorna..
Justja! För Borlänge station antar jag?
Regionansvarig Gävle-Dala
Flickr   Instagram

Anders67

MOC nr1 kommer tyvär inte, får helt enkelt inte plats med den i bilen upp med allt annat som ska ställas ut!, men jag hoppas att bord L klarar sig utan!

Magnusengstrom

Quote from: Anders67 on 02 July 2019 kl. 18:07
MOC nr1 kommer tyvär inte, får helt enkelt inte plats med den i bilen upp med allt annat som ska ställas ut!, men jag hoppas att bord L klarar sig utan!

Kanske finns någon som kör förbi som har lite extra plats i sin bil...

mortil

Jag kan ta med den om du vill ;)  jag har "lilla" bilen upp :P
Lego är avkoppling.

Technic är livet.

Anders67

Quote from: mortil on 02 July 2019 kl. 18:21

Jag kan ta med den om du vill ;)  jag har "lilla" bilen upp :P
Jag PMar dig! Tack!

byStfn

Är det någon som åker från Stockholm imorgon torsdag och har plats i bil? Antingen för några lådor Lego och mig själv eller bara legolådor? I och med mitt uppträdande insåg jag att jag inte får plats på tåget!  ::)

klossbutiken.se

Hej Alla!

Idag mallade vi upp bord etc enligt skissen - det blev några bord där vi fick pussla lite i lokalen - men ni kommer att hitta imorgon.

En viktig sak till imorgon:
Använd in och urlastningsgången för att just lasta ur era grejer imorgon dvs respektera att flera bilar och lastbilar kommer under hela dagen, så ser till att flytta era bilar omedelbart efter just urlastningen. Då kommer det flyta på bra. Tack!

Ha det bäst!

Fredrik
www.klossbutiken.se är störst på Lego i Sverige! Välkomna in!

mortil

Räknar med att vara framme runt 19-20.00  får väl se om jag hinner bygga upp något Annars får jag ta det på morgonen efter.  Är inte så avancerat direkt :P

Stök med jobb ställer till det i min planering. :(
Lego är avkoppling.

Technic är livet.

ColA

Quote from: byStfn on 03 July 2019 kl. 14:51
Är det någon som åker från Stockholm imorgon torsdag och har plats i bil? Antingen för några lådor Lego och mig själv eller bara legolådor? I och med mitt uppträdande insåg jag att jag inte får plats på tåget!  ::)

Jag åker till Örebro imorgon bitti, men då kanske det är för sent  ;D

byStfn

Quote from: ColA_30 on 04 July 2019 kl. 06:51
Quote from: byStfn on 03 July 2019 kl. 14:51

Jag åker till Örebro imorgon bitti, men då kanske det är för sent  ;D

Det beror ju på när du kommer imorgon. Det är en låda med klossar som jag behöver senast kl 11 men jag tror logistiken för upphämtning blir svår eftersom jag statbidrag vid lunch.

Kwagge

Quote from: klossbutiken.se on 03 July 2019 kl. 23:11
Hej Alla!

Idag mallade vi upp bord etc enligt skissen - det blev några bord där vi fick pussla lite i lokalen - men ni kommer att hitta imorgon.

Använd in och urlastningsgången för att just lasta ur era grejer imorgon dvs respektera att flera bilar och lastbilar kommer under hela dagen, så ser till att flytta era bilar omedelbart efter just urlastningen. Då kommer det flyta på bra. Tack!

Ha det bäst!

Fredrik

Den vanliga infarten är blockerad så där vi kör ut är både infart och utfart idag!!!

Så ännu viktigare att lasta ut o flytta sin bil asap!

mortil

Quote from: Kwagge on 04 July 2019 kl. 09:37
Quote from: klossbutiken.se on 03 July 2019 kl. 23:11
Hej Alla!

Ha det bäst!

Fredrik

Den vanliga infarten är blockerad så där vi kör ut är både infart och utfart idag!!!

Så ännu viktigare att lasta ut o flytta sin bil asap!

Är det OK  att köra upp på trottoaren vid Entren och lasta ur där annars ? 
Lego är avkoppling.

Technic är livet.

Ozp

Det går inte att komma in genom entrén. Bara genom lastingångens utfart