[MOC] - Gul tre skilling banco

Startat av CopMike, 16 Mars 2019 kl. 10:11

Föregående ämne - Nästa ämne

Godtfred

Förstår det, det är därför du "bara" behöver sänka baseplatesen längst ut mot kanten.

andreaseldh

Eller så gör du den i skala 1:1 :D

CopMike

Citat från: Godtfred skrivet 16 Mars 2019 kl. 18:34
Förstår det, det är därför du "bara" behöver sänka baseplatesen längst ut mot kanten.
:-\ - jag är för seg i huvudet, hur menar du?

Peter S

Eftersom jag är fan av 1800-talets handkolorerade korsstygnsmönter så tycker jag inte man ska använda utjämningseffekter utan snarare jobba med tydligare konturer och gränser mellan färger. Dock kan de suddiga partierna i stämpeln ge lite problem, men om man kan editera varje pixel för sig ska det nog inte vara något problem. Tryckfärgen i stämpeln är ju inte grå, utan svart. Även i de svaga partierna.

dalle

Jag förstår Godtfreds tankar, men tycker att du ska hålla dig till hård kontrast (svart).
När du är klar så kan du förverkliga din barndomsdröm och åka runt i på frimärksmässor i Europa och visa upp ditt tre skillning banco. :P

shiftaltcmd

Gjord ett test där jag använde 8 färger.

andreaseldh

Jag röstar för tre färger: svart, vit och skillingbanco-gul.

BrickMe

Med ett såååå stort frimärke behövs inget förstoringsglas, det blir nog värre med att förvara det dammfritt ;)
Ska följa denna tråd med stooooor nyfikenhet, lycka till :)

Stigge72

Ser fram emot att se det på någon utställning framöver... Borlänge är uteslutet, va? ;)

Kanske läge att förlägga nästa (eller näst-nästa?) års-event i någon lämplig frimärksstad?

CopMike

En liten uppdatering:

Där det saknas bitar i form av små rutor är det ställen där jag ska skarva baseplatesen vid montering.

Anders67

Häftigt att se det växa fram

Peter S

Det blir supersnyggt! Bra med två toner i stämpeln.

ingels

Ser ut som ett massivt projekt. Kul att kombinera Lego med pussel  :D
Min Legostad "Los Ingeles" kan ni läsa om i forumtrådenSwebrick.se

Mitt Lego byggande finns till vis del på Flickr

byStfn

Alltså mosaiker är vanligtvis skittråkiga tycker jag. Men här händer det någonting :D Storleken, motivet och den galenskap och det bitförråd som måste krävas!! Hoppas den blir färdig till Borlänge (för jag antar att det är planen?).

Peter S

Får jag vara petig? TRE ser mycket bra ut eftersom det är lite mjuka hörn precis som på originalet. SKILL. Bco ser däremot lite kantigt ut. Särskilt B-hålen som är helt kvadratiska. Kan ju bero på vilka bitar man använder. Men även det faktum att nedersta tvärbalken i B och bakkanterna i c och o är lite tunnare än resten av bokstäverna. Men bara om du orkar och har tid alltså.