Albin Accent 26 diorama (wip)

Startat av Thazzo, 11 Mars 2019 kl. 11:20

Föregående ämne - Nästa ämne

Thazzo

Hej,

Har börjat mina första stapplande steg i moc byggandet och första projektet är på min kära båt Eos, en albin accent 26.

Tanken är att bygga i studio 2.0 först för att sedan beställa in delarna från bricklink då jag inte har något större legolager hemma förutom mina star wars set.

Arbetet är fortfarande WIP då jag inte är helt nöjd med träden och landskapandet än (bla träden). Båten är version 4 och den jag är mest nöjd med, det är inte lätt att göra små snygga skrov i minifig scale.

byStfn

Åh så fint med småbåtar i minifigskala! Välkommen till forumet och MOC:andet :) Det är högst beroendeframkallande :)

eon

Bra gjort!
Jollen är lite oproportionellt stor tycker jag dock.

Odidoma

Väldigt bra och stora första steg.

Thazzo

Citat från: byStfn skrivet 11 Mars 2019 kl. 11:34
Åh så fint med småbåtar i minifigskala! Välkommen till forumet och MOC:andet :) Det är högst beroendeframkallande :)

Fint och krångligt haha, guider var svåra att hitta då det visst var mer populärt med stora skepp, slänger nog upp lite bilder på 'prototyper' för det goda skrattets skull. Minst sagt beroendeframkallande..

Thazzo

Citat från: eon skrivet 11 Mars 2019 kl. 17:47
Bra gjort!
Jollen är lite oproportionellt stor tycker jag dock.

Tackar! Ja, tyvärr finns ingen mindre och har inte lyckats bygga ihop en egen gummibåt så det får vara lite off. Kan tilläggas att min gummibåt är lite oproportionell i verkligheten med  :P

Joacim

Anders67

Snygg start! Härligt med segelbåtar i lego!
Deltar i CB Blue Harvest och CB Castonien

andli

Citat från: Thazzo skrivet 11 Mars 2019 kl. 11:20
det är inte lätt att göra små snygga skrov i minifig scale.
Det håller jag helt med om, jag gav upp och la min segelbåt djupt i vattnet så att jag inte behövde få till skrovformen i z led :)
I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

Betweenbrickwalls

Vilket trevligt bygge! Jag har själv seglat hela uppväxten (Maxi 108) och tycker att du har fångat detaljerna fint, t.ex. takluckan i förpiken och rullfocken. Är själv lite sugen på segelbåtsbyggande  :)
Instagram: @betweenbrickwalls

Flickr: https://www.flickr.com/photos/149907857@N08/

Thazzo

Citat från: Anders67 skrivet 12 Mars 2019 kl. 19:47
Snygg start! Härligt med segelbåtar i lego!

Visst är det, tack!

Thazzo

Citat från: Betweenbrickwalls skrivet 12 Mars 2019 kl. 20:21
Vilket trevligt bygge! Jag har själv seglat hela uppväxten (Maxi 108) och tycker att du har fångat detaljerna fint, t.ex. takluckan i förpiken och rullfocken. Är själv lite sugen på segelbåtsbyggande  :)

Trevligt! Ja det är svårt att få med detaljer i så små modeller, hade gärna velat ha med mantåg, positionsbelysning etc men det går helt enkelt inte.

Thazzo

Här lite test och prototyp byggen jag gjorde innan jag blev nöjd. Ja den första är.. haha