Månadens MOC Mars 2019 - arbetstråd

Startat av Myko, 06 Mars 2019 kl. 08:13

Föregående ämne - Nästa ämne

Myko

Nya trådar som skapas under Egna byggen / MOCs är automatiskt nominerade till Månadens MOC.

För att manuellt nominera ett bidrag, välj "Citera" på inlägget och kopiera texten, klistra sedan in den i ett svar i den här tråden.

Det sparar mig också massor med tid om ni bifogar den bild ni vill ska synas på framsidan som en bilaga (attachment) till inlägget.

Jesperrydhog

Var segis om den hära ombyggnaden brandbilen.? Jag har nu försökt med att bygga upp en Gammal Scania varit av Lego den blir inte så bra som jag har tänkt mig. Screenshot_2019-02-10-19-01-09 by Jesper Rydhög, on FlickrBrandsoldaterna är på väg by Jesper Rydhög, on FlickrDSC_0003 by Jesper Rydhög, on Flickr

o0ger

Citat från: o0ger skrivet 11 Mars 2019 kl. 22:05
Personal AI Multi-Purpose Shell - Marchikoma 2019

Personal AI Multi-Purpose Shell by Oscar Cederwall (o0ger), on Flickr

Som en naturlig konsekvens av ständigt komplexare prylar och tjänster, uppstod behovet av assistansmjukvara. Känd under många namn och förekommande i varierande funktion och intelligens är nu Personlig AI en naturlig del av varje människas dagliga liv. Personlig AI tar hand om transaktioner, shopping, bokningar och hushållssysslor. Vissa personer tycker att det är kul att ge sina AI personligheter och behandlar dem som husdjur, andra använder dem bara som verktyg.

Personal AI Multi-Purpose Shell by Oscar Cederwall (o0ger), on Flickr

Personlig AI kan kopiera delar av sin kärna till maskiner för att utföra olika uppdrag. Skal (Shells) är robotar som finns i tusentals olika utföranden. De flesta Skalen har egen AI men de kan också förena sig med Personlig AI och skicka sina subrutiner till dem. Inte många människor har råd att välja annat än de billigaste varianterna, men teoretiskt kan en AI bebo alla slags Skal. Kreativa sätt att använda Skal delas och laddas ner av AI.

Yogamabara Mechanization M-400 Multi-Purpose Shell är en vanlig typ av Skal. Väldigt snabb och smidig. Den ger Värd-AI möjligheten att följa sin klient genom alla olika typer av miljöer och har en full uppsättning standard-verktyg. Såsom tex laserskärare, hydronycklar och standard data-uttag för att nämna några. Dess djur-lika form ger Skalet personlighet och detta har gjort Yogamabara till en av de största tillverkarna av Skal för Personlig AI.

Skaffa ditt Skal idag! Låt din Personliga AI boka ett möte och en gratis testkörning!
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Jesperrydhog

Citat från: Jesperrydhog skrivet 15 Mars 2019 kl. 12:48
Citat från: Jesperrydhog skrivet 11 November 2017 kl. 16:23
Hej på er.
Nu har jag börjat med att bygga upp en
Liten Räddningsenheter av Lego. Den ska föreställa då en Industribrandkår från Olofström Volvo Industri AB.
Här har vi då en Iveco brandbil fast av Lego modell. Som jag har försökt med att likna.  Här kommer då lite bilder på den.
DSC_2497 by Jesper Rydhög, on Flickr.

ingels

Citat från: ingels skrivet 24 Mars 2019 kl. 01:36
Fick äntligen tummen ur avgasröret och mockade klart min lilla "Blues Mobile" som är ett tappert försök att efterlikna Jake & Elwood Blues begagnade polisbil från filmen "The Blues Brothers". Jag har valt att bygga den versionen som finns i filmen innan dom slår igen bildörren för sista gången vid Skatteskrapan i Chicago även om det hade kanske varit lättare att bygga den senare varianten ;)

Vart en hel del lärande även denna gång, man lär sig genom att riva och göra om otaliga gånger för att försöka förbättra sitt bygge. Bilen är inte så hiskeligt avancerad men jag känner mig nöjd och det ger mersmak för mer egenskapade byggen.

Liknande byggen jag haft som inspiration finns på https://www.thisiswhyimbroke.com/blue-brothers-lego-set/, https://www.1000steine.de/de/gemeinschaft/forum/?entry=1&id=336543 & https://www.eurobricks.com/forum/index.php?/forums/topic/133056-moc-1974-dodge-monaco-bluesmobile/

Har ni inte sett den än så får ni baske mig ta och göra det snarast, snäll som jag är så kan jag ju i alla fall dela med mig av lite video, om ni inte gillar film (Testosteron-Musikal?) med mycket bilar som det körs vårdslöst med (eller bra musik) så är det ingen ide att titta på lite highlights från filmen

Min Legostad "Los Ingeles" kan ni läsa om i forumtrådenSwebrick.se

Mitt Lego byggande finns till vis del på Flickr

Jesperrydhog

Citat från: Jesperrydhog skrivet 30 Mars 2019 kl. 02:57
Var segis om den hära stora Tankbilen. Den ska utövas Laholms tankbil 255-8040.  Pump 3000 L/min
Vatten 12 000 l skum 800 l. Jag känner mig inte riktigt helt nöjd än. Men ändå har jag försökt med att bygga upp den.
Ser hyfsat ut ändå. 😢 :) ;)
Om gjort Tankbil 255-8040. by Jesper Rydhög, on Flickr.Ombyggd tankbil 255-8040. by Jesper Rydhög, on Flickr

Myko

I Mars månad har det kommit in 21 st. byggen.!

Denna månad utser vi janho med [MOC] Ett hus till månadens bygge.

Janho har använt de nya vita fönsterrutorna till att bygga väggarna på det här mysiga huset och uppnåt en snygg effekt som kan vara klurig att få till med LEGO.

- Månadens MOCs -

janho

Tack för nomineringen. Det är bara nu, en månad senare, som jag upptäcker det :-)