Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Blomma i glaskupol

Startat av Bokeslundsparken, 25 Februari 2019 kl. 14:02

Föregående ämne - Nästa ämne

Bokeslundsparken

Köpte några glaskupoler förra året utan att ha en plan för dem. Efter lite inspiration från en annan tråd här så har jag nu iaf knåpat ihop en blomma som passar perfekt i den ena. Kanske inte så avancerat men det blev snyggt tycker jag. Mycket förtjust i den röda färgen!
In vino veritas.

Eigenbrötler

Ta en titt i min butik, jag kanske har bitarna du behöver?
 ▶▶▶𝕰𝖎𝖌𝖊𝖓𝖇𝖗𝖔𝖙𝖑𝖊𝖗𝖘◀◀◀

Joacim

Sollan

BrickMe

Snyggt, kanske skulle knåpa ihop en till gumman för å samla lite pluspoäng efter rean på Webhallen ;)
Annars kan man bygga ihop lite fina bilar av de där panelerna men får väl offra några...

Bokeslundsparken

Citat från: BrickMe skrivet 26 Februari 2019 kl. 18:38
Snyggt, kanske skulle knåpa ihop en till gumman för å samla lite pluspoäng efter rean på Webhallen ;)
Annars kan man bygga ihop lite fina bilar av de där panelerna men får väl offra några...

Klart du ska göra en! Alla gillar väl att få blommor?
In vino veritas.

Stigge72

Fin blomma!

Jag köpte ett par kupoler förra året också, efter att ha sett andra bygga saker i dem... Vad jag ska bygga i mina är fortfarande högst oklart...

BrickMe

Citat från: Bokeslundsparken skrivet 27 Februari 2019 kl. 12:24
Citat från: BrickMe skrivet 26 Februari 2019 kl. 18:38

Klart du ska göra en! Alla gillar väl att få blommor?

Om jag fick blommor byggda av Lego så gärna det ;). Glaskupoler är ju inte direkt Lego-relaterat men i det här fallet så tar jag gärna emot tips om inköpsställen. Det är ju dessutom väldigt praktiskt med något som håller dammet borta.

Godtfred

Stigge72

Jag har 2 st Härliga (en stor och en liten), som ser ut att vara samma som Bokelundsparken använt. De verkar tyvärr ha utgått, men det finns Begåvning, också i två storlekar, istället.
https://m2.ikea.com/se/sv/sok/?q=beg%C3%A5vning%20