Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Fruugo

Startat av Kwagge, 05 December 2010 kl. 11:10

Föregående ämne - Nästa ämne

Sirre

Fick min beställning från Fruugo idag (eller egentligen A-Toys som är försäljarna till det Lego jag köpte).

Helnöjd med allting, bra priser, 11 dagar tog det från Holland så inte så farligt, och som det påpekats så fick man 100kr rabatt vilket var nästan hela fraktkostnaden. :)
(Jag fick rabatten vid nyår från Fruugo, jag har fortfarande min "ny kund"-rabatt kvar som jag ska använda vid nästa beställning  ;D)

Amazon.co.uk må ha bra priser på mycket av Legot, men inte allt. ;)
Köpte 7288 Mobile Police Unit för c:a 320kr (390kr på Hikmet/Stor och Liten, 470kr på Amazon, 500kr i svenska butiker). ;D

Skrytsson

Citat från: Sirre skrivet 26 Januari 2011 kl. 20:51
Köpte 7288 Mobile Police Unit för c:a 320kr (390kr på Hikmet/Stor och Liten, 470kr på Amazon, 500kr i svenska butiker). ;D

Upptäckte att de har LEGO Star Wars 7929 The Battle of Naboo för 222,60 SEK, det var billigt.

Sirre

Citat från: Skrytsson skrivet 26 Januari 2011 kl. 22:06
Citat från: Sirre skrivet 26 Januari 2011 kl. 20:51

Upptäckte att de har LEGO Star Wars 7929 The Battle of Naboo för 222,60 SEK, det var billigt.

Precis, tänkte köpa på mig några vid nästa beställning. :)

Skrytsson

Men förutom det settet och Polis-setet du köpte hittar jag inte så många fantastiska priser.

Sirre

Näe, det var mer lockande innan vi upptäckte priserna på Amazon.co.uk. :D

Däremot hade de schyssta priser på Exclusive-setten, innan de försvann.

Skrytsson

Gillar deras "avdelnings-system" - alltid lika roligt att klicka in på kategorin "Barn & bebisar"  :P ;D

Skrytsson

17,60 kr/st för Serie 3-figurerna är ju ganska bra. Synd att de inte säljer hela lådor  :-\

Tobbe Arnesson

Citat från: Skrytsson skrivet 27 Januari 2011 kl. 19:55
Gillar deras "avdelnings-system" - alltid lika roligt att klicka in på kategorin "Barn & bebisar"  :P ;D

Kan inte låta bli att posta den här pärlan, det är ju ändå fredag!  ;D
Blogg: Robotkampen

Skrytsson

Citat från: Tobbe Arnesson skrivet 28 Januari 2011 kl. 08:27
Citat från: Skrytsson skrivet 27 Januari 2011 kl. 19:55

Kan inte låta bli att posta den här pärlan, det är ju ändå fredag!  ;D

Haha. Vilket varuhus är det?

Tobbe Arnesson

Ingen aning, men i något engelskspråkigt land utan alkoholmonopol är en ganska kvalificerad gissning.  ;)
Blogg: Robotkampen

Skrytsson

Citat från: Sirre skrivet 27 Januari 2011 kl. 02:14
Citat från: Skrytsson skrivet 26 Januari 2011 kl. 22:06

Precis, tänkte köpa på mig några vid nästa beställning. :)

Creator 5766 : Log Cabin 230 kr. Det var också ganska billigt.
Hur mycket köpte du på Fruugo och hur mycket blev frakten?

Sirre

Citat från: Skrytsson skrivet 28 Januari 2011 kl. 11:41
Creator 5766 : Log Cabin 230 kr. Det var också ganska billigt.
Hur mycket köpte du på Fruugo och hur mycket blev frakten?

Hade först en större beställning på g på c:a 2000kr, som jag sedan bantade ner till 1200kr. Frakten verkade vara samma, dvs 133kr, för båda alternativen.
Beställde bara från A-Toys, eftersom jag gissade att det skulle bli mer i frakt om jag beställde från flera försäljare, men det har jag inte kollat upp om det verkligen är så.

Kom ihåg att använda rabattkoden på 100kr. ;)

Wineyard

Gratis frakt idag från Fruugo!

Pekblom

Jag funderar på att köpa mig en 10155 Maersk Container Ship från fruugo.
Efter som det så vitt jag förstår är 178kr i frakt, oavsett hur många man beställer. Undrar jag om det är fler som fundera på samma sak?
Jag bor väster om Stockholm (Spånga) så det bör kanske vara någon som bor i närheten eller kan hämta.
Intresse?

Sirre

Bra idé att samfrakta. :)

Jag skulle vara intresserad (inte av just 10155, men andra set), men även om jag bor så nära som Uppsala så är det inte ofta jag kommer till Stockholm..  :-\