Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Nya bitar 2019

Startat av o0ger, 22 November 2018 kl. 19:35

Föregående ämne - Nästa ämne

Stigge72

Citat från: Selander skrivet 09 Augusti 2019 kl. 10:21
Citat från: Kwagge skrivet 09 Augusti 2019 kl. 06:30
Manne hittade en comeback till som är EFTERLÄNGTAD..

2 höga fönster i mörkgrönt kom i januari, dags för tre höga nu!

Snot:ad vägg ! (??)
Dey reagerade jag på det också. Det ser onekligen ut så.

ColA

Helt ny bit 39789 i red

Ny färg på 26604 i lbg

Nextuz

Citat från: ColA_30 skrivet 10 Augusti 2019 kl. 05:28
Helt ny bit 39789 i red

Känns som man kan få till rätt kraftiga o hållbara byggen bara genom o köra en axel genom alltihop :D

o0ger

Köpte en för att få känna lite på de nya bitarna. Det verkar som att dessa bitar endast kommer tillsammans, förpackade i en plastpåse. Här kan ni se vad som följer med i en påse.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

o0ger

Kollade på Bricks & Pieces, och hittade id nummer:

Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

BrickMe

Citat från: o0ger skrivet 14 Augusti 2019 kl. 11:02
Kollade på Bricks & Pieces, och hittade id nummer:

Slutsåld.....

å ju längre tid Bricks & Pieces inte är tillgängligt för oss i Sverige så hinner alla nya go´bitar bli slutsålda  >:(.

Man ska inte ropa hej innan.....  Verkar som Bricks & Pieces tillfälligt fungerade och jag hann lägga till några klossar men kunde inte ändra antal samt att det saknades priser.

Så nu får vi sitta och se på när Amerikaner, engelsmän och tyskar shoppar loss....

Ozp

Citat från: BrickMe skrivet 14 Augusti 2019 kl. 13:19
Hoppsan en rättelse... Bricks & Pieces är nu tillgänligt. Har varit inne och kollat varje dag under en lång period men nu så ;)

Fortfarande bara USA, Storbritannien och Tyskland för mig

Teabox

Citat från: Ozp skrivet 14 Augusti 2019 kl. 13:36
Citat från: BrickMe skrivet 14 Augusti 2019 kl. 13:19
Hoppsan en rättelse... Bricks & Pieces är nu tillgänligt. Har varit inne och kollat varje dag under en lång period men nu så ;)

Fortfarande bara USA, Storbritannien och Tyskland för mig

Samma här

Nextuz

Måste ju finnas något i ambassadörsdelen hos Lego om detta?

Anders67

Citat från: Nextuz skrivet 14 Augusti 2019 kl. 14:50
Måste ju finnas något i ambassadörsdelen hos Lego om detta?
absolut finns det där. Massor av frågor om när öppnar det igen - men inga svar från LEGO - men det kommer

CitatKim Ellekjær Thomsen
Engagement Manager | LAN

Posted August 8
As far as I know Bricks and Pieces limits their orders during high seasons and vacation periods, which could be Summer and certainly is December. So they could currently be limiting their activities during the summer vacation season as it is a replacement part service unlike Pick a Brick which is loose element sale. I will see what I can find out and let you know as it has indeed been more than a few days since they said "check back in a few days".
Deltar i CB Blue Harvest och CB Castonien

andreaseldh

Citat från: ColA_30 skrivet 10 Augusti 2019 kl. 05:28
Helt ny bit 39789 i red

Den ingår, med specialtryck, i BrickLinks jubileumsset.

P8140709 by Andreas Eldh, on Flickr

Skafte

Citat från: Skafte skrivet 25 Januari 2019 kl. 20:33
Tror ni att 6187 kommer i Pearl Gold? Frågar åt en musikinstrumentbyggare.  ::)

Kolla, det gjorde den! I .

Där finns också en intressant ny grej: piprensare! Eller? 65627 Minifigure, Scarf Cloth, Fuzzy - Length 10.5 cm. Kommer bli intressant att se alternativa användningar av.

Nybohov Creation Ltd.

41740 är ny för i år, och har säkert redan varit med i denna tråd. Jag gillar undersidan och hade en idé om att använda den som ram runt fönster. Jag har den enbart i den, för husbyggen i alla fall, hopplösa kulören laxrosa. Jag ger upp försöken för denna gång, men hoppas att någon annan kan bli inspirerad.
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

AndersI

Laxrosa kanske kan fungera om du struntar i över/nederkant och istället låtsas att det är fönsterluckor?
Region: Nerike och lite ÖstraG (bor i Södermanland)
Mitt urgamla LEGO CAD-program: BlockCAD

Nybohov Creation Ltd.

Citat från: AndersI skrivet 23 Augusti 2019 kl. 08:46
Laxrosa kanske kan fungera om du struntar i över/nederkant och istället låtsas att det är fönsterluckor?

Det är inte en dum idé.
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.