Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Nya bitar 2019

Startat av o0ger, 22 November 2018 kl. 19:35

Föregående ämne - Nästa ämne

DanielEss

Citat från: Claude76 skrivet 25 April 2019 kl. 23:13
Ho-ho-ho-ho-ho-ho-hockeyfrilla!!
(fast den kanske inte är ny? är inte helt med i matchen jämt  ;) )

Fribrottaren i serie 15 hade väl den i ljusare nyans? Kan dock inte komma ihåg om jag sett frillan på nån annan gubbe överhuvudtaget, så relativt lätt att missa skulle jag säga! :)

andreaseldh

Citat från: Ozp skrivet 25 April 2019 kl. 08:05
Kundvagn

LEGO Friends Heartlake City Supermarket (41362) by Allen Tran, on Flickr

Med fiffigt handtag för både minidolls och minifigurer!

Magnus den store

En hjort:

LEGO Harry Potter Expecto Patronum (75945) by Allen Tran, on Flickr

Är det för mycket att hoppas få den i en vettig färg?
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

o0ger

Ny korallbit samt lite annat smått och gott.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Peter S

Citat från: o0ger skrivet 26 April 2019 kl. 06:38
Ny korallbit samt lite annat smått och gott.
Baby dolphin! Och en hel påse korallfärgade fiskar och blötdjur! Ironi att korallerna inte är korallfärgade!

dalle

Citat från: Magnus den store skrivet 26 April 2019 kl. 01:04
En hjort:

Den är ju perfekt för julskyltning i Stockholm.

Magnus den store

Vi har så olika perspektiv. En annan tänker snarare att man kan köpa ett dussin och måla i passande färg.

Etzel

Ytterligare ett perspektiv är att vi ser ut att få en 1x2 brick i ny färg, Glitter Trans-Light Blue. Den blir ett fint tillskott till samlingen! ;D

Magnus den store

Citat från: Etzel skrivet 26 April 2019 kl. 14:25
Ytterligare ett perspektiv är att vi ser ut att få en 1x2 brick i ny färg, Glitter Trans-Light Blue. Den blir ett fint tillskott till samlingen! ;D

Om det ligger någon sanning bakom en färg in = en färg ut, så blir vi ju i så fall av med en färg. Jag hoppas att det sker på bekostnad av en annan glitterfärg.

fork

Citat från: Magnus den store skrivet 26 April 2019 kl. 01:04
En hjort:

Ungdomsbenen i Darktan oxå :)

Etzel

Citat från: Magnus den store skrivet 26 April 2019 kl. 15:13

Om det ligger någon sanning bakom en färg in = en färg ut, så blir vi ju i så fall av med en färg. Jag hoppas att det sker på bekostnad av en annan glitterfärg.
Alltså, hela färgen är inte ny. Bara ny för 1x2 brick, och jag råkar samla på sådana ;)

Magnus den store

Citat från: Etzel skrivet 26 April 2019 kl. 16:04
Citat från: Magnus den store skrivet 26 April 2019 kl. 15:13

Alltså, hela färgen är inte ny. Bara ny för 1x2 brick, och jag råkar samla på sådana ;)

Ja, just ja. Den kom 2015. Jag har till och med köpt en 6126b bara för att ha en bit i den färgen. En 3004 är ju mycket bättre.

o0ger

Varför?
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

andreaseldh

Synnerligen obegripligt. 30162 saknar visserligen fästpunkt uppåt, men den används inte i detta nya set. Till råga på allt kan en minifigur inte hålla den nya biten i handen.

TLG har gjort om och gjort fel!

o0ger

Men den har en stud på toppen, vilket är ett plus!