Olika tryckkvalitet

Startat av DanielEss, 08 November 2018 kl. 13:02

Föregående ämne - Nästa ämne

DanielEss

Tog fram några av mina absoluta favoritfigurer från 80-talet - ett pack riddare av olika slag. (Ursäkta den knallhårda blixten men ni ser säkert ändå.)

Märks det vad som förvånar mig? De här har lekts med jämnmycket och förvarats likadant, men ändå är lejonen på de vänstraste torsona puts väck, medan de andra ser väldigt fina ut. Det vore enkelt att bara säga att det beror på färgen, men jag är nästan 100% säker på att det var samma guld som på yxriddarens kropp och den har ju klarat sig.
Det är inte nåt isolerat fenomen - ofta ser man exakt samma sak på Traderalistningar av samma figurer. Nån som har en aning om varför det verkar drabba just de stackars lejonen?

Magnus den store

Jag tycker att det känns som samma skit med alla guldtryck. CS-figurerna var inte heller något att hänga i granen.

Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

DanielEss

Då var det kanske bara slumpen att yxtorson klarat sig. Det är klart, om den haft armarna utvinklade har den förstås inte kunnat nötas mot något annat...

insurrection

Mitt intryck är att yx-trycket är i en varmare gul metall-nyans, typ mer bronsig, än vad de crusader knights med lejontrycket hade. Vet inte om det påverkar sluttåligheten, men det är iaf mitt intryck av själva färgerna.