Hjälp mig identifiera

Startat av Girotti, 30 September 2018 kl. 17:00

Föregående ämne - Nästa ämne

o0ger

Citat från: Anders67 skrivet 30 September 2018 kl. 19:55
Citat från: o0ger skrivet 30 September 2018 kl. 19:48
Klurigt, nästan som en helgutmaning ;)
Sitter bitarna på toppen verkligen fast?
Nu fattar jag vad du menar Anders. Du menar hela den översta skåpsraden? Nej, den sitter inte fast.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

o0ger

Så här tror jag att det är gjort, ungefär.

Nån annan får gärna utgå från min LDD-fil och kolla om ni hittar nån bättre lösning.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Girotti

Så det är bara snyggt, inte ihopbyggt om jag fattat det RÄTT?
Fasen också de är ju så jäkla SNYGGA!

o0ger

Joe Miller har en massa bilder på hur de är byggda.
'
https://flic.kr/p/iHMmiZ

Men hans skåp är 3 pluppar djupt.

Girotti

Vad grym du är, måste testbygga imorron när jag kraffsat fram RÄTT bitar ur ungarnas lego 😁
Jag utmanar dig som mästerbyggare att komma på en lika snygg lösning fast RÄTT byggd så att säga! 🤣
Men det går kanske INTE?

o0ger

Citat från: Girotti skrivet 30 September 2018 kl. 22:54
Så det är bara snyggt, inte ihopbyggt om jag fattat det RÄTT?
Fasen också de är ju så jäkla SNYGGA!
Båda skåpsraderna sitter ihop helt. Men inte med varandra. Inte i min lösning i alla fall. Så den övre skåpsraden är liksom bara staplad ovanpå den andra. Men som sagt. Om man får bygga den 3 pluppar djup så går det.

o0ger

Citat från: Girotti skrivet 30 September 2018 kl. 22:59
Vad grym du är, måste testbygga imorron när jag kraffsat fram RÄTT bitar ur ungarnas lego 😁
Jag utmanar dig som mästerbyggare att komma på en lika snygg lösning fast RÄTT byggd så att säga! 🤣
Men det går kanske INTE?

Nej, alltså kolla på den här bilden igen:

Finished lockers by Joe Miller, on Flickr

Ser du den ljusgrå randen byggd av tiles mellan övre och undre skåpsraden? Det går inte bygga den raden så att alla bitar sitter fast. Inte om skåpen ska vara två pluppar djupa.

Girotti

Tre pluppar djupt känns lite saftigt.. men men tack för BILDERNA!

Girotti

Inte ens om har vinkeltilesen i ytterändarna?

o0ger

Citat från: Girotti skrivet 30 September 2018 kl. 23:04
Inte ens om har vinkeltilesen i ytterändarna?

Jo det kan kanske gå att byta ut någon tile mot en vinkeltile.

Girotti

Kollade dina ritningar nu, är det möjligt att få koppling mellan skåpen är frågan och helst då två djupt😁 annars blir proportionerna väl häftiga.
Men håll med om att det SER väldigt snyggt ut?

Girotti

Om man ställer ut ngn gång, får man då ha bitar som inte sitter ihop RIKTIGT?

o0ger

Citat från: Girotti skrivet 30 September 2018 kl. 23:09
Om man ställer ut ngn gång, får man då ha bitar som inte sitter ihop RIKTIGT?

Det bestämmer du själv. Men liksom, skåpet sitter ju inte fast i golvet, så vad spelar det för roll om den övre raden inte sitter ihop med den undre? ;)

Girotti

Nej det gör inte mig ngt men man vill ju helst höra klicket av två bitar som fäster😅🤣
Ska prova imorron och se hur det går.. tack så hemskt mkt för hjälpen, det uppskattas av en amatörbyggare!
Finns det andra snabbare sätt att nå dig om man behöver expertishjälp ngn gång under BYGGET?

o0ger

Citat från: Girotti skrivet 30 September 2018 kl. 23:14
Nej det gör inte mig ngt men man vill ju helst höra klicket av två bitar som fäster😅🤣
Ska prova imorron och se hur det går.. tack så hemskt mkt för hjälpen, det uppskattas av en amatörbyggare!
Finns det andra snabbare sätt att nå dig om man behöver expertishjälp ngn gång under BYGGET?
Du kan skicka PM. Då får jag ju ett mail så kan jag svara så fort jag hinner.