Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Väckarklockor

Startat av Skafte, 26 November 2010 kl. 11:17

Föregående ämne - Nästa ämne

Hogge

Va bara tvungen att beställa en Stormie, jag också  ;D

AndersI

Citat från: Tobbe Arnesson skrivet 29 November 2010 kl. 20:29...Teletubbies...

Urk! Jag är väldigt glad att jag inte behöver sitta och titta på dom ihop med Jenny längre!

Nu högläser vi Sagan om Ringen i stället (jodå, Jenny kan läsa själv! men det är så förbaskat trevligt att sjunka ner i soffan och läsa tillsammans - t.o.m. Pernilla lyssnar med ett halvt öra).
Region: Nerike och lite ÖstraG (bor i Södermanland)
Mitt urgamla LEGO CAD-program: BlockCAD

sweMezza

Citat från: Skafte skrivet 26 November 2010 kl. 12:04
Kanske klockorna kan finnas på SF-bokhandeln eller så också.
Ska försöka komma ihåg och slänga ett öga i butiken imorrn.

Ras 74

Citat från: AndersI skrivet 29 November 2010 kl. 21:40Urk! Jag är väldigt glad att jag inte behöver sitta och titta på dom ihop med Jenny längre!

Nu högläser vi Sagan om Ringen i stället (jodå, Jenny kan läsa själv! men det är så förbaskat trevligt att sjunka ner i soffan och läsa tillsammans - t.o.m. Pernilla lyssnar med ett halvt öra).

Jag blir förbannad när jag ser sådana barnprogram. Vi hade väl något liknande som barn
med Urcellen-Ellen och han som förstörde en hel barngeneration. 70-talisterna.
Helt korrekt, Staffan Westerberg. Jag fick inte se hans program för mamma, så jag är fortfarande
oförstörd  ;D

Låter som en trevlig sak att läsa för din dotter Anders.
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

AntonYmer

Jösses! Vad är nästa grej? Salt- och pepparkvarn? Vrid på minifighuvet så kommer det peppar och salt, en från varje ben.

Fredrik

Citat från: AntonYmer skrivet 29 November 2010 kl. 23:18
Jösses! Vad är nästa grej? Salt- och pepparkvarn? Vrid på minifighuvet så kommer det peppar och salt, en från varje ben.
Finns redan  :D
http://shop.lego.com/ByCategory/Product.aspx?p=4493792&cn=13&d=443

AndersI

Region: Nerike och lite ÖstraG (bor i Södermanland)
Mitt urgamla LEGO CAD-program: BlockCAD

Tobbe Arnesson

Hörde om någon pensionär som gillade Teletubbies, det var så klara färger och lätt att se.  :D
Blogg: Robotkampen

Pekblom

Citat från: Ras 74 skrivet 29 November 2010 kl. 22:38
Helt korrekt, Staffan Westerberg. Jag fick inte se hans program för mamma, så jag är fortfarande
oförstörd  ;D
Jag fick se Staffan Westerberg för min mamma men jag tyckte det var tråkigt så jag tittade inte på det.  ;D
Jag gjorde förmodligen något annat, troligen byggde vi LEGO i stället. ;D
Oförstörd? tja jag sitter ju här  ;)

Ras 74

Hahaha! Det är vad andra brukar säga att han gjorde.
Är ganska övertygad om att jag gjorde det samma. Byggde LEGO alltså.
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

Hogge

Min Stormie alarm clock låg och väntade på mig när jag kom hem :) 3 dagar från beställning till nattduksbord, snabbt jobbat! Dock lite besviken på alarmet som är ett vanligt pip-alarm det hade varit så mycket skönare med ett fett blaster-ljud ;D . Det finns dock gott om plats inuti så jag ska undersöka om det inte går att bygga in någon typ av ljudmodul.

Skafte

Min har också kommit till affären, men jag skall få den i julklapp, så jag får vänta med att höra alarmljudet... Undrar vad min fru köper till sig från mig  :P

Skafte

Skrytsson

Citat från: Skafte skrivet 01 Januari 2011 kl. 20:22
Den är jättefin...

Haha cool! Önskar det var en "vanlig figur" i den storleken utan klockan...

LilaToster

Citat från: Skrytsson skrivet 01 Januari 2011 kl. 22:21
Haha cool! Önskar det var en "vanlig figur" i den storleken utan klockan...

Ja, en sån skulle man vilja ha!  ;D