Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

SHIPtember 2018

Startat av o0ger, 14 Augusti 2018 kl. 13:05

Föregående ämne - Nästa ämne

Godtfred

Vi får se, jag har några alternativ... Det enklaste är så klart en planet.

Majkel

Citat från: Godtfred skrivet 25 Augusti 2018 kl. 16:41
Vi får se, jag har några alternativ... Det enklaste är så klart en planet.

Bör man bli orolig för dig?... Låter inte dom dig att fundera på enkla alternativ...

lingonfil

Leverans precis i lagom tid. Får se om jag kan få ihop det här till ett SHIP... Mycket möjligt att det blir något annat. Det brukar inte bli som man tänkt. ::)

o0ger

Ojojoj! Spännande bitar!  :D
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Anders67

Det här är min plan/blueprint
Deltar i CB Blue Harvest och CB Castonien

o0ger

Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Lordflintstone

Citat från: Anders67 skrivet 30 Augusti 2018 kl. 20:54
Åå SW! den har man ju inte sätt många MOC,s på, kanske för att det är en stor utmaning?  Inget tryck! ;)

Myko

o0ger

Jag planerar att bygga den här:

SHIPtember 2018 - Preparations by Oscar Cederwall (o0ger), on Flickr

Ska bygga den i minifigskala. Den kommer rymma en minifigur. Jag kommer inte bygga de stora bränsletankarna i dark tan utan LBG. Det blev för svårt med dark tan, för mycket bitar.

Jag har planerat detta bygge i många år. Tre kanske? Köpt på mig bitar då och då. Skissat i LDD. Nu hoppas jag att jag äntligen ska kunna få ihop det. Mitt mål är att skeppet ska kunna stå på ett ben. Så det krävs en rejält stabil stomme samtidigt som stommen inte får synas för mycket. Jag börjar imorgon.

Anders67

O0ger det kommer bli super häftigt, bra modell att utgå ifrån! Med läcker color blocking 😃

o0ger

Citat från: Anders67 skrivet 31 Augusti 2018 kl. 20:16
O0ger det kommer bli super häftigt, bra modell att utgå ifrån! Med läcker color blocking 😃

...men kanske inte så mycket greebling ;)

Godtfred

Har nu bestämt mig för att göra mitt SHIP gult med svarta detaljer, arbetsnamnet är WA:59 - ett SHIP med sting. Inser samtidigt att jag genast måste beställa bitar, bla massor med gula tiles... Stommen fixar jag nog med det jag har.

Ingen rymdgrå farkost här inte! Osäker om mängden greebling, få se hur det känns när det är klart, just nu känns det som att greebling skulle förstöra de rena linjerna. Som vanligt har jag ingen aning om detaljer när jag börjar ett bygge, bara någon svag vision om några riktlinjer om slutresultatet.

Peter S

Finns det en förlaga till denna? Vad heter den isåfall?

janho

För min del ska jag bygga en "alt-build" av Saturn V. Det blev ett bra ursäkt för att riva ner raketen.

Jag har börjat provbygga lite i morse. Vi ska se om jag kan bygga något robust nog. Återkommer med några första bilder under helgen.

Anders67

Citat från: Peter S skrivet 01 September 2018 kl. 07:25
Finns det en förlaga till denna? Vad heter den isåfall?
Skeppet är en GR-75 Medium Transport och sågs först i filmen Empire Strikes Back / Rymdimperiet slår tillbaka vid utrymmningen an rebellbasen på planeten Hoth!