Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

2019 rykten

Startat av Mikael Sol, 11 Augusti 2018 kl. 14:32

Föregående ämne - Nästa ämne

Mikael Sol

(vet inte om det redan finns ett inlägg om detta, sökte bara på 2019... sorry! PLUS: Jag är osäker på hur forumet ställer sig till den här typen av läckor. Personligen är jag ambivalent, samtidigt som jag tycker att det är superspännande och blir ofta väldigt peppad på kommande säsonger)

I alla fall, på eurobricks har det börjat släppas lite rykten om 2019 års sets.

CITY

60209 Sky Police Diamond Heist - $59.99;

60212 Barbecue Burn Out - $9.99;

60214 Burger Bar Fire Rescue - $39.99;

60215 Fire Station - ?;

60220 Garbage Truck - $19.99;

60221 Diving Yacht - $19.99;

60223 Harvester Transport - ?;

60236 Straight and T-junction - ?;

60237 Curve and Crossroad - $14.99.

Ninjago

70679 Ultra Dragon - $84,99 / Remake of 9450 Epic Dragon Battle - $119,99 (Probably without the Great Devourer/Giant Snake and brick-build dragon heads)

70669 Cole's Earth Driller - $49,99 / Remake of 70502 Cole's Earth Driller - $19,99 (Probably a significant upgrade)

70668 Jay's Storm Fighter - $39,99 / Remake of 9442 Jay's Storm Fighter - $24,99 (Probably another big upgrade)

70666 The Golden Dragon - 19,99$ / Remake of 70503 The Golden Dragon - $29,99 (Probably with brick-built dragon head)

LEGO LEGO® Ninjago Spinjitzu Lloyd vs. Garmadon 70664 - $19,99

LEGO LEGO® Ninjago Spin (cut off) - $9,99

::
Inget som känns speciellt hett ännu, men jag är nyfiken på om det blir helt nya vägplattor. De här mörkgrå vi haft hur länge som helst har jag aldrig tyckt om. Jag blir deprimerad av att de är så mörka.

Jag älskar Lego-flygplan i mindre skala så om vi får ett tema med poliser som flyger i olika plan är det ju kul (eller som nån skrev på eurobricks så vore det fränt med en polis-zeppelinare...)

andli

Barbeque Burn Out låter ju passande mtp eldningsförbud och risker som varit :)
I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

Kwagge

Citat från: andli skrivet 11 Augusti 2018 kl. 16:12

Perfekt att det kommer en ny brandstation igen! Håller tummarna på en röd sådan...

Mikael Sol

Ja, jag tyckte också att det var en viss "speciell" slump!

Mikael Sol

Citat från: Kwagge skrivet 11 Augusti 2018 kl. 18:51

Perfekt att det kommer en ny brandstation igen! Håller tummarna på en röd sådan...

Förmodligen röd... Men Friendship house är ju en fd brandstation, så man kan hoppas att de vågar på sig nåt annat. Jag tror att jag har minst 4 brandstationer själv... De brukar ju se rätt likadana ut, men Lego drar in sina stålar på dem. (ursäkta sjukt stor bild via brickset...)

Peter S

Repriser på Ninjago? Jag kan tycka det är OK för SW som ändå har ett tema och en fix värld att hålla sig till. Men bara OK... hur många månader hann gå mellan de olika falkarna i mellanformat? Vad tillförde den nya versionen?
Ninjago är väl ett aktivt tema, som dessutom har nya stories i barnkanalerna? Borde finnas hur mycket nytt (aktuellt) som helst att hämta där.
De enda repriser jag gillar är repriser på ovanliga bitar...

BeardedNerd

För målgruppen gör det väl inget att man återanvänder idéer från 2011. Det är ju ganska liten risk att de var med då.

Clarmo

Lego Movie 2 CMF 31 januari 2019

Series 19 CMF 18 april 2019

Ej bekräftat utan bara rykte än så länge

Magnus den store

Komiskt! Det är allmänt känt att leksaker som säljs parallellt med en film får ett bättre resultat. Vi vet att THE Lego Movie 2 kommer i februari. Att inte släppa TLM CMF 2 i samband med filmen är ett dåligt affärsbeslut. Ändå är det bara ett rykte.  ::)
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

BeardedNerd

Ja? Om det släpps i slutet av januari så är det väl i samband med en film som kommer i februari?

lindyhep

Ja precis. Och därför är det komiskt att det ändå bara är ett rykte.

Man skulle kunna kalla det ett rätt välunderbyggt rykte alltså.

Myko

Leksaker släpps oftast före filmen som reklam för den. Lite oklart om LEGO använder filmen för att göra reklam för leksakerna eller tvärtom!

Magnus den store

Lego behöver inte släppa några bilder eller avslöja detaljer. Jag önskar däremot att kommunikationen var mer officiell och tydlig från Legos sida. Den känns rätt ryktesbaserad emellanåt. Jag har både läst och sett intervjuer där Legos representanter hintar om nyheter, för att i nästa mening säga att inget är officiellt. Även om det är något som alla vet. I det här fallet har vi ett rykte som dessutom innehåller set-nummer och som de antagligen jobbat med i några månader.

Hade det inte varit enklast att släppa en viss mängd information, om nya set, i samband med att man berättar om The Lego Movie 2? Då äger Lego fortfarande informationen istället för att den ligger i händerna på ryktesspridning och spekulationer. Det senare kan ha negativ inverkan.

Citat från: Myko skrivet 03 Oktober 2018 kl. 12:38
Leksaker släpps oftast före filmen som reklam för den. Lite oklart om LEGO använder filmen för att göra reklam för leksakerna eller tvärtom!
Film, serier, tidningar, leksaker, prylar, spel och så vidare lever i symbios (imho). De lyfter varandra och ökar dess genomslagskraft.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

mossarp

Citat från: Magnus den store skrivet 03 Oktober 2018 kl. 13:02
Lego behöver inte släppa några bilder eller avslöja detaljer. Jag önskar däremot att kommunikationen var mer officiell och tydlig från Legos sida. Den känns rätt ryktesbaserad emellanåt. Jag har både läst och sett intervjuer där Legos representanter hintar om nyheter, för att i nästa mening säga att inget är officiellt. Även om det är något som alla vet. I det här fallet har vi ett rykte som dessutom innehåller set-nummer och som de antagligen jobbat med i några månader.

Hade det inte varit enklast att släppa en viss mängd information, om nya set, i samband med att man berättar om The Lego Movie 2? Då äger Lego fortfarande informationen istället för att den ligger i händerna på ryktesspridning och spekulationer. Det senare kan ha negativ inverkan.

Film, serier, tidningar, leksaker, prylar, spel och så vidare lever i symbios (imho). De lyfter varandra och ökar dess genomslagskraft.

Precis, de räcker ju att de säger "ja, nästa CMF serie är Lego Movie 2". De behöver ju inte tala om vilka figurer det är. Vet inte vad de tjänar på att hålla temat hemligt...

Peter S

Citat från: mossarp skrivet 03 Oktober 2018 kl. 15:41
Citat från: Magnus den store skrivet 03 Oktober 2018 kl. 13:02

Precis, de räcker ju att de säger "ja, nästa CMF serie är Lego Movie 2". De behöver ju inte tala om vilka figurer det är. Vet inte vad de tjänar på att hålla temat hemligt...
Och nåde den som råkar lägga upp hittade bilder på seten innan de offentliggjorts (när det nu sker... De smyger ofta iväg bilder till AllenTran utan att ha offentliggjort något alls själva. Förvirrat är bara förnamnet!