Fler än jag? (ångest av att ta isär byggen)

Startat av leon69, 07 Augusti 2018 kl. 12:20

Föregående ämne - Nästa ämne

leon69

Ja är det fler än jag som får ångest av att plocka isär legobyggen?   :-\

Köpte nu en massa set som är mer eller mindre färdigbyggda.
(gamla flyttlådor som är som en tidsmaskin när jag kikar i dem)

Satt här då med som är då rätt dammig men tar emot att plocka isär för att damma av dem.
Känns sorgligt att plocka isär bitarna som har suttit ihop kanske i 40 år.

Ja är det bara jag som får dessa tankar?  :D

Gideon

För mig tar det helt klart emot att ta isär bitar som jag byggde ihop som barn för 25 år sen :)
Regionansvarig Gävle-Dala
Flickr   Instagram

ColA

Riva Lego byggen överlag är det enda som är tråkigt med i övrigt denna fantastiska hobby 😄

Gideon

Jag har även riktigt svårt att ta isär MOCs som betytt mycket för mig, t ex om de varit på TBB... Men nu har jag bestämt mig för att jag måste riva OCH sortera ett bygge för varje nytt bygge. Får se om jag lyckas när inspirationen faller på  ;)
Regionansvarig Gävle-Dala
Flickr   Instagram

AndersI

Riva och sortera ska du göra när inspirationen tryter! Inte när idéerna surrar i skallen...
Region: Nerike och lite ÖstraG (bor i Södermanland)
Mitt urgamla LEGO CAD-program: BlockCAD

Clarmo

Citat från: AndersI skrivet 08 Augusti 2018 kl. 09:42
Riva och sortera ska du göra när inspirationen tryter! Inte när idéerna surrar i skallen...

Jag är inne på samma spår. Byggkramp, idétorka eller bara omotiverad, då brukar jag sortera lite.

Stigge72

Citat från: AndersI skrivet 08 Augusti 2018 kl. 09:42
Det kan dessutom ge idéer, när man sitter och håller i just rätt bit, i precis rätt vinkel för att se vad det är egentligen (och inte det TLG försöker få dig/oss att tro att det är), eller några bitar som sitter ihop på ett visst sätt utan alla andra bitar runt omkring...

o0ger

Jag brukar låta mina byggen leva tills de har varit med på ett Swebrick-event. Vissa MOCs vill jag visa upp i Skaerbaek så de låter jag leva lite längre. Jag förvarar dem inpackade i plast eller i lådor.

Helst vill jag riva mina MOCs så fort jag har fotat dem för jag hamnar ofta i det läget att jag behöver en viss bit som är upptagen i en viss MOC.

Jag bygger inte ens set längre för det är lättare att sortera dem direkt.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Peter S

Funderar på att dokumentera mina mocs i LDD innan jag river dem (egentligen bör man göra det så fort de är klara så man ÄNTLIGEN får veta hur många bitar det är). Sedan är det bara att riva. Hoppas jag (har inte behövt göra det än).

Edde

Hos oss är det så stökigt att det faktiskt är helt ok att plocka isär för att få bättre ordning.