Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Winter Village Soup Café

Startat av Etzel, 24 November 2010 kl. 01:07

Föregående ämne - Nästa ämne

Etzel

Detta är mitt bidrag till "Expand the Winter Village Contest" på Eurobricks. Syftet är att bygga något som skulle passa in i den vinterby som börjar formas med 10199 Winter Toy Shop och 10216 Winter Village Bakery. Ungefär samma stil och storlek efterfrågas.

Mer bilder finns på min flickr.

dalle

Mysigt värre, Etzel. Jag gillar speciellt interiören. Är det så att det blir vintermys på övervåningen? Får passa på att önska dig lycka till i tävlingen.

Tobbe Arnesson

Bra byggt!

Gillar skidstället vid husväggen.

Konstruktiv kritik: Skorstenen borde vara högre än nocken och skidåkaren ser ut att vara kall om händerna.

Lycka till i tävlingen!
Blogg: Robotkampen

mechamike

Snyggt.. Noterar att 4840 The Burrow är ett bra partspack..
Kul lösning på disken istället för att använda en "bilruta"

Lava lampa är ju ett säkert sätt att få till lite mys.. iallafall när man var yngre  :D
?

Teabox

Mycket fint. Du har verkligen lyckats med att få fram en fin stämning både i och utan för huset :)

Ras 74

Riktigt snyggt Etzel!
Gillar ditt lilla vinter bidrag. Tycker att du har fått till flera riktigt bra små detaljer.
Skidstället är absolut ett av dem. Ser ut som om de svarta snöskorna är väldigt inklämda
i den modifierade platen som håller dem. Är det så att du har fått ta i lite där för att få in dem?
Ser ut som de små piggarna är ansträngda.

Lycka till i tävlingen!
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

AndersI

Snyggt!

Som Tobbe sa, skidåkaren ser kall ut om händerna :-) Om du inte har det själv, så kan du få byta till dig två röda minifighänder (eller kanske svarta?), så ser det mera ut som vantar.

Region: Nerike och lite ÖstraG (bor i Södermanland)
Mitt urgamla LEGO CAD-program: BlockCAD

de Gothia

riktigt tjusigt!! ser ut att passa bra in i serien!

Etzel

Tack!
Jag missade visst att skidåkaren var barhänt. Men det kanske är gula vantar  ;)
Snöskorna passar utmärkt, två tillsammans gör att det blir precis som en vanlig "bar" i änden. Det som gör att det ser konstigt ut på bilden är att de gråa clipsen är av två olika typer, en tjock och en tunn. Hade inte sett det förrän nu faktiskt.

Ferdik

Snyggt! Det kommer nog gå bra det här! Lycka till!

Gillar:
Det brutna taket.
Smart design på burspråken, som ger liv åt fasaden.
Glögg/varm choklad-ståndet, där du fångat känslan.

Småkritik:
Färgvalet runt dörren ger ett rörigt intryck och är uppenbart en kompromiss av att bitar inte finns i de färger man önskar.  :)

Huset är ljusblått, för mig är det mer jul med mörkgrönt, brunt, vinrött.

Jag tycker det saknas någon form av skylt på eller utanför huset för att locka in kunderna i värmen.

Ras 74

Insåg just nu att du använt baskern från CM serien som en "gubbkeps" vilket är ett väldigt
populärt vinterplagg även bland yngre. Till och med jag har en  ;)
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

colonel

Snyggt Etzel!
Har redan set det på Eurobricks  ;)
Gillar ditt vinter bidrag och de små detaljer.

Lycka till i tävlingen! "Må den bedste mand vinde"! (som vi siger på dansk).

Nextuz

Citat från: Ras 74 skrivet 24 November 2010 kl. 12:28
Insåg just nu att du använt baskern från CM serien som en "gubbkeps" vilket är ett väldigt
populärt vinterplagg även bland yngre. Till och med jag har en  ;)

Sa du inte "yngre"? :P

Ras 74

Citat från: Nextuz skrivet 24 November 2010 kl. 18:24Sa du inte "yngre"? :P

Det var då ett jäkla hoppapåande här. Jag kommer ge igen, var så säker!  ;)

swestar

Mina Egna Byggen flickr
Instagram